Konco-konco ku

Wednesday, October 30, 2013

"SAYA TAK ADA KOMEN PASAL GERAI KENA ROBOH OLEH MPSJ" - KHALED GAGAP

KOMEN? Errmmm... Nak komen apa ek pasal gerai kena roboh kat Serdang Perdana ni ek? Entahlah tak tahu nak komen macam mana sebab satu persatu gerai Melayu dirobohkan oleh PBT kat Selangor ni atas ARAHAN dari tuan DAP yang menguasai Menteri Besar Melayu.

Takziah jela kot aku boleh ucapkan....

Sedang banyak gerai-gerai Cina yang tidak mengikut arahan PBT. Berniaga hingga ke kaki lima jalan. Buka meja hingga ke parking lot. Takde masalah la pulak.... Bila Cina yang berniaga, walaupun tanah tersebut adalah tanah rizab kerajaan negeri namun sebab bangsanya CINA diluluskan oleh PBT kerana mengikut ARAHAN boss Cinanya.

Apa nak hairan. Itulah yang terjadi kepada nasib Melayu yang mencari rezeki demi sesuap nasi. Nak apa lagi? Nak apa lagi? Sendiri yang pilih... Terimalah akibatnya...

Aku percaya, lepas ni mesti akan ada lagi gerai atau rumah yang bakal dirobohkan oleh PBT di Selangor. Apa nak hairan ye dak... Kuasa bukan lagi pada Menteri Besar. Kuasa kat Selangor ni letaknya dalam tangan Cina DAP sebab Melayu PKR dan PAS dah banyak terhutang budi dengan DAP.

Termenunglah......

6 comments:

  1. Eloklah, tukang robohnya melayu, yg kena robohnya pun melayu..yg memberi arahan kat belakang nya semua orang tahu lah siapa..

    Sama lah jugak, yg melacur melayu, yg melanggan pun melayu, taukey nya yg mengaut untung siapa ya..sampai bila nak macam ni?

    ReplyDelete
  2. Cuba DBKL tengok2kan sbuah restoran (dulu hanya sbuah gerai sementara bawah pokok yg tlah dubahsuai ) terletak betul2 disudut MC Donald distesen Petronas Taman Melati bertentangan Balai Bomba Wangsa Maju.Keujudan restoran ini (SAS klau tak silap namanya) bukan saja diragui statusnya sama ada mpunyai lesen/permit berniaga oleh DBKL atau tidak tetapi turut mbahayakan pelanggan2 yg duduk dmeja2 yang diletak sangat rapat dengan susur kluar menganggu lalulintas dispanjang jalan Melati 1 yang sentiasa sibuk lebih2 lagi dengan siapnya kondo baru PV yang terletak dsbelah Jalan Melati 1.Bagitu juga menyusahkan keinderaan yang melalui jalan susur (antara Mc Donald dgn restoran tersebut) dari Stesen Petronas untuk keTaman Perumahaan masuk keJalan Taman Melati tanpa perlu keluar ke MRR2 yang sentiasa sibuk dan masuk smula keJalan Taman melati.Harap pihak2 yang berkaitanterutama Dbkl dapat melihat sendiri (walaupun dfahamkan disedari oleh beberapa kakitangan Dbkl yang tinggal disini tetapi hingga ke hari ini ,dah lebih 10 tahun) tiada sebarang tindakan diambil bagi mnjamin keselamatan orang awam serta mengurangkan kesesakan d Jalan Taman Melati 1.Sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan...TERIMA KASIH ATAS ADUAN TUAN...PIHAK DBKL AKAN MEROBOHKAN SELEPAS ADA NYAWA MELAYANG DI SITU...JIKA MASIH BELUM..PIHAK DBKL TIDAK DAPAT BERBUAT APA-APA KERANA PIHAK KAMI TELAH DI BAYAR....HARAP PIHAK TUAN MEMAHAMI SITUASI KAMI...TERIMA KASIH

      Delete
  3. melayu selangor ....apa nak heran...banyak idealis dari realistiknya...

    ReplyDelete
  4. byk lg kedai cina yg buat salah,tp kenapa kedai melayu je yg kena roboh?TQ PAKATAN HARAM..PEMBELA CINABENG & ANTI MELAYU..

    ReplyDelete
  5. Kemahuan Melayu sendiri...jangan salahkan sesiapa

    ReplyDelete

comment please.....