Konco-konco ku

Sunday, October 27, 2013

SELAMA LIMA TAHUN KERAJAAN PAS PERINTAH SUNGAI LIMAU, APA YANG NENEK NI DAPAT??

MUNGKIN ramai yang cakap, time kempen macam ni je lah pemimpin Barisan Nasional turun padang bantu rakyat yang hidup susah. Time kempen PRK sebegini sahajalah barisan pemimpin mereka mendengar dan memberi peruntukan buat baikpulih rakyat yang dalam keadaan susah.

Apa pun persepsi dan cakap-cakap orang ramai, biarkan. Cuma nak bertanya kepada kerajaan PAS negeri Kedah yang terdahulu. Selama 5 tahun perintah Kedah apa yang mereka berikan kepada rakyat Kedah yang hidup susah? Adalah lebih baik membantu walau hanya berkampung seminggu dari berkampung 5 tahun tapi habuk tak ada bantuan diberi kepada golongan susah......

Sungai Lintang - Fatimah Awang, seorang ibu tua tinggal di dalam rumah usang  ini dalam keadaan uzur tanpa pembelaan.

Kerajaan PAS pernah berjanji untuk memberikan mereka sebuah rumah tetapi hingga kini selepas 5 tahun janji hanya tinggal janji.

Ibu tua yang uzur melahirkan rasa kekecewaannya terhadap kerajaan PAS yang hanya tahu berjanji tetapi tidak pernah menunaikannya.

Beliau juga mengadu yang selama ini kerajaan PAS jarang turun untuk menjenguk orang kampung sekaligus mengabaikan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin  yang dilantik oleh masyarakat setempat.

Beliau terpaksa tinggal dirumah uzur itu kerana tidak berkemampuan untuk membina rumah baru, pendapatan mereka yang tidak seberapa ibarat "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang" membataskan mereka untuk hidup selesa.

Buat bendang cari makan, kerana susah terpaksa juga tidur di rumah itu walaupun takut rumah itu runtuh bila-bila masa antara ayat yang terkeluar dari mulutnya, dengan jelas kekecewaan terlihat dari memek mukanya.

Team Nadi Rakyat tertanya-tanya, takanlah...baca lagi di SINI.

5 comments:

  1. Ah, aku tak kisah le pasal orang tua ni. Aku nak tanye, bile petrol free nak diberi. Kat Kuala Besut semua penunggang motor dapat rasuah petrol free, takkan la kat Kedah ni PAS takleh bagi langsung? Balak dah satu gunung kena tebang, duit tak nampak langsung...!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sgt ko ni pentingkan tembolok sendiri.....agaknya duit lendir pun kalau di bagi, ko sapu gak.....langsung tak kesian pasal org tua ni.....rasanya mak bapak ko susah pun ko tak kisah kan???? dasar melayu tanggang !!!! phuiiii ...!!!

      Delete
    2. Mai lah no akaun..boleh saya zakatkan duit petrol barang beberapa posen..

      Delete
    3. ni no akaun 02011010006747, aku mintak tak banyak la. Cukup untuk satu tangki penuh Ducati 848 EVO Corse

      Delete
  2. PAS banyak cakap tapi tarak bikin. Cakap memang lebai tapi perangai tak lebai. Apa yang PAS perjuangkan adalah Syariah dan Akidah. Tapi ADAB tiada dalam PAS. PAS tidak emnagajr ADAB. PAS mengajar anak menentang bapa. Isteri menentang suami. Adik menentang abang.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...