Konco-konco ku

Tuesday, October 1, 2013

SELEPAS PULUHAN PELATIH PLKN MATI, KP PLKN DISAMBUNG LAGI........

BILA Abdul Hadi Awang Kecil,Ketua Pengarah Program Latihan Khidmat Negara (PLKN)disambung semula kontraknya sebagai Ketua Pengarah ramai pihak yang tekejut dan mempersoalkan dimana relevensinya Ketua Pengarah yang banyak menimbulkan kontraversi sepanjang mengetuai PLKN hingga beliau dipilih semula.

Abdul Hadi sepanjang khidmatnya dilihat tidak mampu melahirkan pelatih-pelatih PLKN sejajar dengan modul latihan yang diperkenal dan dituntut oleh kerajaan malah kewibawaan beliau  mengemudikan  PLKN untuk membina pelatih-pelatih PLKN agar mencintai dan menumpahkan taat setia kepada Negara  jauh tersasar apabila alumni PLKN yang melebih 700 ribu itu rata-rata PLKN gagal munafaatkannya untuk menjadi asset kepada Negara.

Ramai pemerhati diluar menganggap akan dilantik calon lain untuk menggantikan Hadi apatah lagi Hadi pernah menimbulkan kontraversi apabila bas-bas kegunaan pelatih PLKN.milik PLKN telah diberikan kebenaran untuk diguna pakai oleh anggota parti DAP dan kencenderungan politik Hadi mula diragui malah ada yang mendedahkan bahawa Abdul Hadi adalah antara penyokong kuat pembangkang yang berada dalam agensi kerajaan.

PLKN yang sepatutnya menyediakan modul  yang  mana apabila pelatih-pelatih PLKN bila tamat latihan akan menjadi agen ataupun  mata telinga kerajaan serta membina pemimpin pelapis namun hasrat serta impina kerajaan tidak kesampaian apabila pelatih-pelatih yang..... baca lagi di SINI.

No comments:

Post a Comment

comment please.....