Konco-konco ku

Thursday, October 31, 2013

PARTI AKAL SEMPIT!! PAS KALAU TAK MENIPU BUKAN NAMANYA PAS!! #BERANIHIJRAH

GELAK! GELAK! GELAK! KASI GELAK SATU KALI!!!!

Aku pun asal dari kampung yang ada sawah jugak. Tanjong Karang, Sekinchan, Sungai Besar pun ada sawah jugak. Ada jugak lah pengalaman tabur benih padi kat sawah bendang. Ada jugak lah memori buang air, buang padi angin/burung, tangkap ikan haruan, mancing belut. Tapi tak pernah pulak terfikir nak buat kerja bodoh macam PAS buat kat Sungai Limau ni.

Memang amat memalukan lah bagi orang PAS. Bagaikan orang kampung penyokong PAS ni bangang tak pernah turun bendang tabur padi. Mana ada petani tabur benih padi masa air penuh. Ish.. Ish.. Ish..

Ni kira aku boleh umpamakan "PAS bagai menabur janji di lautan dalam, janji tenggelam, hasil langsung tarak". hahahahaha

Tapi tak tahulah orang Sungai Limau boleh terima ke tak tindakan pemimpin PAS yang vangang ni. Dia pun tak pernah turun bendang kot.... Semata-mata publisiti dengan puluhan kamera dihadapan mereka. Semuanya retorik!!!

Aptb!!!

5 comments:

  1. Kah..kah..kalau tak penipu bukan pas namanya....tu la berkawan dengan raja penipu malaysia anwar ibrahim....dah kena ssgt tu...raja penipu kawan dengan ketua penipu......adooi tak serik lagimorang pas kena tipu idup2,,,...cukup lah peristiwa memali jadi pengajaran....vangang tul orang pas...vangang oh vangang...

    ReplyDelete
  2. spesis padi klon teknologi baru kot, leh hidup dlm air. klu berjaya, nanti leh tanam padi dlm laut.

    ReplyDelete
  3. Ni dia pepatah baru, "Ibarat Menabur Benih Di Air Pasang", Kalau tak hanyut, dah tentu di makan Ikan. Ni lah maksudnya buat kerja yang sia-sia dan tak mendatangkan hasil. Ibarat ahli yang masuk PAS, tetapi boleh pasti kah masuk syurga. Hang jawap lah sendiri.

    ReplyDelete
  4. PAS bukannya akal sempit tapi tak guna akal sebab takde akal pun... ibarat si bodoh yg bertuankan kaki pembohong...

    ReplyDelete
  5. Hadi dah kena tipu,dia orang tak cakap nak tabur benih padi,tapi nak kasi anak ikan yg dibela dlm bendang.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...