Konco-konco ku

Tuesday, October 8, 2013

LAGI PENIAGA MELAYU DI HALAU DI TANAH JAJAHAN KERAJAAN PAKATAN SELANGOR!!!

Setelah Hot Nite Bazaar Klang Sentral ditutup, bagai sudah jatuh ditimpa tangga, peniaga Melayu terus "dihambat" oleh kerajaan negeri apabila beberapa gerai yg telah beroperasi kira-kira 30 tahun bakal dirobohkan. 

Notis 14 hari utk mengosongkan premis terbabit telah dihantar secara mengejut tanpa sebarang perbincangan awal mengakibatkan peniaga-peniaga tersebut runsing, apatah lagi memikirkan punca pencarian rezeki mereka bakal hilang. Bagaimanakah untuk menanggung keluarga yg sekian lama bergantung harap atas hasil pendapatan dgn berniaga secara kecilan ini? Baca lagi di SINI.

6 comments:

  1. entah la. korang sendiri la jawab. kenapa orang selangor minat sangat mengundi pakatan rakyat, orang selangor yang tahu. dan kini, orang selangorlah yang tanggung. malas nak layan...

    ReplyDelete
  2. Saya syaki ada PERANCANGAN DAJAL halus utk. LUMPUHkan perniagaan Islam/Melayu, bukan hanya di negeri JAJAHAN DAPBANGKAI/PKR, tetapi kat seluruh negara! PPIM mesti lebih pro-aktif tubuhkan jabatan BENCANA peniaga - bukan hanya utk tuntut pampasan, tetapi juga utk. tuntut pembelaan dari PDRM, yg. mesti kerjasama dgn. KDN, menyiasat dgn telliti bila perniagaan Islam/Melayu, termasuk usahawan-usahawan dan kedai-kedai megalami bencana, termasuk jenayah pembunuhan/rompakan/kebakaran/keracunan/kemalangan jln. raya (juga umat Islam/Melayu lain, yg. majoriti, mangsa kemalangan yg. makin meningkat)! Jadi perlu lebih banyak peguam sukarelawan, yg. akan bekerjasama dgn. PDRM utk. buka sisatan dan jgn. hanya bergantung kpd. polis negeri, yg. kadg-kdg dikuasai Bukan Islam!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131007/je_04/14-kedai-musnah-dijilat-api, 14 kedai musnah dijilat api:

    PENDANG 6 Okt. - Seramai 14 peniaga di Bangunan Seroja di sini terpaksa berputih mata selepas premis perniagaan masing-masing yang dibina lebih 10 tahun lalu musnah dalam kebakaran awal pagi ini.
    Antara yang musnah dalam kejadian kira-kira pukul 2 pagi itu adalah kedai makanan sejuk beku, pakaian, kedai buku, buah-buahan dan kedai runcit, namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

    .....Dalam pada itu, seorang mangsa bernasib baik kerana sempat menyelamatkan sebahagian barang kemas setelah menyimpan barang berharga itu dalam peti simpanan.

    Menurut Anuar Majid, 33, dia mengetahui mengenai kebakaran itu setelah menerima panggilan daripada seorang rakan peniaga di bangunan tersebut kira-kira pukul 2.15 pagi....."Mujurlah sebelum menutup kedai semalam, saya tergerak hati untuk menyimpan sebahagian barang emas dalam peti simpanan dan ada yang masih boleh digunakan," katanya.

    Pemilik kedai buku, Zainab Ahmad, 51, pula berkata, keseluruhan bangunan dan peralatan elektrik dalam kedai yang disewanya sejak 11 tahun lalu musnah terbakar.

    Dia yang juga merupakan ejen surat khabar di daerah Pendang terpaksa menanggung kerugian hampir RM100,000.

    Pemilik kedai makanan sejuk beku, Osman Hashim, 51, berkata, dia tidak menyangka panggilan telefon diterima daripada anaknya yang menuntut di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang kira-kira pukul 2.15 pagi untuk memaklumkan kedainya terbakar.

    Osman berkata, kejadian itu menyebabkan dia terpaksa menanggung kerugian hampir RM20,000 dan masih memikirkan sama ada akan meneruskan perniagaan di situ atau berpindah lokasi ke tempat lain.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).



    ReplyDelete
  3. masa BN memerintah mungkin dah banyak lemak,mereka menukar kerajaan mengharapkan dapat menambah lemah,rupanya kerajaan baru tak suka orang yg banyak lemak,
    kerajaan/pemerintah adalah pilihan rakyat,rakyat selalu pilih yg terbaik,jadi ikut je arahan!

    ReplyDelete
  4. NAK BUAT CAMNA DAH PILIHAN RAQYAT SELANGOR ! TERIMA LAH HABUAN

    ReplyDelete
  5. kaau hangpa nak tau Kerajaan Seangor (baca: cina) skg ni tengah mentareqah segala tanah2 strategik negeri untuk dibina lot2 kedai yg akan dijual secara leluasa kepada pemilik2 cina, harga satu2 lot tuu tak kan termampu org melayu memilikinya, ini antara rancangan strategik jangka panjang cina menguasai selangor selama-lamanya. Bila dah lot2 kedai semakin bercambah secara mengejut, maka kehadiran cina2 dari segala pelusuk malaya, tanah besar, singapork, taiwan, hongkong akan menambahkan lagi populasi cina di negeri selangor, alu menghalau melayu kepinggir2 kampung diakhirnya selangor akan jadi singapork ke-3 selepas penang dah jadi singapork ke-2

    ReplyDelete
  6. emm tk lama lagi azan da tk bole dengar la mcm kt singapore

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...