Konco-konco ku

Monday, October 28, 2013

PBT HANCUR!! MESYUARAT MAJLIS DAERAH SABAK BERNAM HINGGA KE KOTA KINABALU!! #BERANIHIJRAH

TAK tau lagi nak cakap macam mana pasal PBT kat negeri Selangor ni sejak ditadbir oleh pakatan haram jadah. Duit banyak tapi longkang tersumbat, rumput panjang, cukai semakin lama semakin naik dan macam-macam lagi yang menghimpit rakyat terutama terhadap penduduk luar bandar seperti Sabak Bernam.

Minta buat longkang, minta potong rumput, minta kurangkan sewa premis kata pihak MDSB duit tak ada. Tapi...... Apabila sampai bab Mesyuarat Ahli Majlis pun hingga ke Sabah, ada pulak duitnya... Pelik!!

Menghabiskan duit rakyat. Cukai pintu kutip, cukai premis kutip... Tapi kalau lalu jalan dari Sekinchan hingga ke jambatan Sungai Bernam macam tak ada orang yang nak uruskan. Masing-masing sibuk cari harta memerah keringat orang kampung je...

Kalau dulu nak buat makan-makan kat MDSB bukan main susah katanya membazir wang rakyat. Tapi tengoklah sekarang, setakat mesyuarat je sampai pergi ke Kota Kinabalu. Nak cari ilham menipu duit orang kampung lagi ke? Ke nak naikkan lagi cukai pintu lagi?

3 comments:

  1. memang jahanam la sapa2 yg tak telus tu. aku balik kg baru2 ni di daerah sabak bernam. ada ke patut jalan plb yg sepatutnya sejauh tak sampai 4km hanya dibuat 100m sahaja. selepas jalan bertar, lubang serupa permukaan bulan. alasan, duit hanya ada setakat tu je. nak tipu siapa sebenarnya? orang kg aku majoriti memang dah kenyang telan air kencing puak pakatan (pas la sapa lg). aaknya dah mabuk air kencing, sampai sekarang tak sedar2 lagi. apapun, cerita mesyuarat pbt sabak bernam sampai ke kota kinabalu akan aku sampaikan kpd penduduk kg aku. tak peduli samada mereka totok pas. "sampaikanlah walaupun hanya dengan sepotong ayat"...

    ReplyDelete
  2. he..he..he..ni la masanya nak melancong.....meeting tu setakat ramai ramai pakat angguk2 & geleng2 jer....tak sampai 30 minit pun
    apa apa pun...tahniah la kepada warga sabak......

    ReplyDelete
  3. yg lamenye balun gro sabah kat strawbery park...muda2 siot...duit xade xape..semua dh masuk akaun kontraktor turap jln xsmpi 100m tu...kih3

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...