Konco-konco ku

Friday, December 20, 2013

ANTARA DUA DARJAT: ANAK MELAYU DIBERI RM30, ANAK CINA DIBERI RM1.33 JUTA BANTUAN SEKOLAH!!!

JIKA sebelum ini heboh dikhabarkan yang kerajaan negeri Selangor akan memberikan bantuan persekolahan kepada anak-anak pengundi Selangor bernilai RM200 malah sebenarnya dikhususkan hanya kepada kroni-kroni terdekat mereka sahaja, namun selepas sms itu tersebar dengan meluas terus pemimpin pakatan Selangor membuat pengumuman seperti berikut:

“Kerajaan Selangor tidak pernah membuat pengumuman rasmi pemberian baucer RM200. Sebaliknya hanya memberi baucer RM30 untuk keluarga berpendapatan rendah untuk membeli kasut sekolah anak-anak di BATA,” - Dr Halimah Ali Exco Pendidikan Selangor
 Agak malang sebenarnya menjadi Melayu di bumi Selangor apabila anak-anak orang Melayu hanya menjadi anak tiri yang langsung tidak dihargai.

Lihat gambar di atas menunjukkan Dr. Halimah Ali, Exco Pendidikan Selangor sendiri memberi sumbangan bernilai RM 1,330,000.00 kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, sedangkan anak Melayu yang berjumlah lebih ribuan orang di Selangor hanya mendapat baucar RM30 untuk membeli kasut BATA!!!

Sungguh adil apa yang pemimpin pakatan Selangor lakukan.

3 comments:

  1. xpelah.kalau mampos esk surh kafir2 tanam dn bacakn doa utk dia dn kroni2nye!mmg ari2 kene sumpah jela..puak2 ni

    ReplyDelete
  2. Cina dijilat-jilatkan, melayu ditendang-tendangkan

    ReplyDelete
  3. itulah demokerasi terpimpin.adil jika menguntungkan dirinya saja.

    ReplyDelete

comment please.....