Konco-konco ku

Sunday, September 29, 2013

RAHMAD ISAHAK KELUAR DAP!! DAP BUKANLAH TEMPAT TERBAIK UNTUK ORANG MELAYU!!!

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak hari ini secara rasmi keluar DAP kerana hilang kepercayaan terhadap perjuangan parti itu yang kononnya sebuah parti berbilang kaum.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat walaupun sebelum ini menerima surat pemecatan pada 24 April lepas, kerana menganggap ia tidak sah kerana ketika itu anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak diiktiraf Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Ahli cawangan Bayan Baru sejak 8 Jun 2012 itu memotong kad keahlian sebagai simbolik tindakannya meninggalkan DAP sehari sebelum pemilihan semula CEC yang dijadualkan esok.

"Saya cabar rakan perwakilan yang akan mengundi esok supaya mengguna kuasa, hak dan maruah untuk memilih pemimpin berwibawa untuk kembalikan DAP ke landasan yang betul dan menolak konsep parti keluarga dalam DAP," katanya kepada pemberita di sini.

Rahmad mendakwa DAP bukanlah tempat bagi orang Melayu berlindung tetapi dipergunakan secara senyap dan halus bagi memuaskan hawa nafsu politik pemimpin mereka yang berselindung di sebalik istilah ’berbilang kaum’.

"Walaupun DAP mempunyai 19 kerusi DUN di Pulau Pinang kenapa tidak ada seorang pun wakil Melayu diberikan peluang?," tanya beliau.

8 comments:

  1. Padan muka kau org...duduk jilat Bontot cina skarang kau org yg kina tipu hidup2.....padan muka....bidoh sangat...nilah rulanya melayu klas pertama tapi minda klas ketiga

    ReplyDelete
  2. Baginilah nasib Melayu Pulau Pinang,lain kali pilihlah pemimpin yang tak terlalu gilakan kedudukan dalam politik bagi memimpin kita.Pi mai pi mai tang tu juga.

    ReplyDelete
  3. Melayu DAP...Ada tak menambah tiada tak mengurang, Datang tak disambut, pergi tak dirai...hidup mencacai dipergunakan cinabeng untuk memusnahkan Melayu-Islam dan negara sendiri.

    ReplyDelete
  4. Ada tak der sama jer

    ReplyDelete
  5. Melayu sememangnya tak di terima oleh DAP. Melayu yang duduk dalam DAP ibarat hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. DAP hanya main wayang je.

    ReplyDelete
  6. Muka pengkhianat bangsa Melayu dan Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis yg menyamun n x amanah dlm melakukan kerja tu hero rakyat ker

      Delete
  7. yang tahu dan faham sejarah tidak akan sama sekali joint DAP.

    ReplyDelete

comment please.....