Konco-konco ku

Tuesday, September 24, 2013

BILA ADA POLIS YANG MENINGGAL, SEMUA SENYAP!! CUBA ADA PENJENAYAH MATI!!!

SALAM takziah kepada keluarga Allahyarham Koperal Zal-Azri Abdul Somad yang telah meninggal dunia semasa cuba menangkap si pencuri besi. Tugas sebagai anggota polis ini memang berisiko dan merupakan tugas yang berat kerana melibatkan nyawa. Namun demi menjaga keamanan dan keharmonian negara mereka tolak tepi semua itu demi negara.

Pelik! Pelik dengan perangai barisan peguam yang dahulunya boleh mempertahankan penjenayah dari dikenakan apa-apa tindakan oleh PDRM. Namun yang lebih pelik apabila masing-masing hanya memekakkan telinga, membutakan mata bila ada anggota polis yang meninggal dunia kerana perbuatan penjenayah.

Jika sebelum-sebelum ini barisan peguam seperti Lateefa Koya, Karpal Singh, Gobind Singh boleh turun naik mahkamah bagi membela anak guam mereka yang mati sama ada dalam tahanan lokap ataupun ditembak mati oleh PDRM, namun kenapa apabila ada anggota PDRM yang meninggal dunia kerana dibunuh penjenayah masing-masing membisu??

Adakah nyawa seorang penjenayah yang terang-terang melakukan jenayah lebih bernilai dari seorang anggota PDRM?? Hairan.....

Ternyata barisan peguam dari pakatan haram hanya membela penjenayah. Dan ini juga terbukti bahawa di dalam pakatan sendiri punyai pemimpin penjenayah atau pemberi sumber kewangan kepada para penjenayah untuk melakukan jenayah.

MELAKA 23 Sept. - Dalam melaksanakan tugas menjaga keselamatan negara, anggota polis sering berhadapan dengan cabaran termasuk kehilangan nyawa. 
Itulah yang menimpa seorang anggota polis apabila dia menemui ajal akibat diserang dengan objek keras dipercayai batu oleh seorang penjenayah yang cuba melarikan diri dalam serbuan Ops Lejang di sebuah kilang besi buruk di Taman Teknologi Cheng, di sini hari ini. 
Dalam kejadian pukul 8.30 pagi itu, mangsa, Koperal Zal-Azri Abdul Somad, 31, maut di tempat kejadian setelah muka dan kepalanya dipercayai dihentak dengan batu oleh penjenayah berkenaan. 
Mangsa sebelum itu bersama sepasukan anggota dari Bahagian Risikan Jenayah (D4), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri menyerbu kilang tersebut ekoran maklumat mengenai kegiatan curi oleh tiga penjenayah di premis berkenaan. 
Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye berkata, dalam serbuan itu, polis berjaya menahan ketiga-tiga suspek berusia antara 17 dan 23 tahun. 
Namun, kata beliau, salah seorang daripada suspek yang berusia 17 tahun cuba melarikan diri tetapi dikejar oleh Zal-Azri sehingga keluar dari kawasan premis berkenaan. 
"Selepas hampir 15 minit, mangsa bagaimanapun tidak kembali ke kilang itu menyebabkan anggota polis lain berusaha mencari dan menemui mangsa yang sudah meninggal dunia dengan kesan cedera di muka dan kepala tidak jauh dari kilang itu," katanya ketika ditemui di Hospital Melaka hari ini. 
Menurut Ghee Lye, mangsa mengalami kecederaan teruk di muka dan kepala kerana dipukul dengan objek keras namun tiada sebarang senjata ditemui di tempat kejadian. 
"Siasatan lanjut sedang dijalankan dan keputusannya akan diperolehi selepas selesai bedah siasat," tambahnya. 
Menurut beliau lagi, susulan kejadian itu polis berjaya menahan suspek yang sedang bersembunyi di rumah datuknya di Taman Seri Krubong kira-kira pukul 10.50 pagi. 
"Suspek tidak bekerja dan disyaki mengambil dadah jenis syabu semasa ditangkap. Dia kini ditahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh manakala dua lagi rakannya disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri," ujarnya. 
Allahyarham Zal-Azri yang sudah 10 tahun menjadi anggota polis sebelum ini berkhidmat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah dan baru dua bulan ditukarkan ke Bahagian D4 IPK sebagai detektif. 
Dalam pada itu, suasana pilu menyelubungi pekarangan bilik mayat Hospital Melaka ketika ahli keluarga mangsa datang untuk menuntut jenazah anggota polis itu. 
Adik tiri Allahyarham, Hartini Rashid, 27, berkata, arwah merupakan anak kedua daripada lima beradik amat pendiam namun bersifat pemurah dan sering membantu mereka yang meminta pertolongan. 
"Saya dan suami sering menumpang di rumahnya jika berkunjung ke Melaka sebelum ini malah rapat dengan isteri serta anak-anak arwah," katanya sambil memberitahu Allahyarham meninggalkan isteri, Atiqah Mohd. Rosdi, 29, serta dua anak lelaki berusia empat bulan dan empat tahun. 
Atiqah bagaimanapun enggan ditemu bual pemberita kerana terlalu bersedih dengan kejadian yang menimpa suaminya. -UM


2 comments:

  1. Nak malaysia jadi macam komunis sokong la pembangkang tu....

    ReplyDelete
  2. Harapnya keluarga Allahyarham Koperal Zal-Azri Abdul Somad akan dibela sepenuhnya oleh K'jaan, PDRM dan UMNO.

    KEJAMnya geng kongsi gelap -mcm. BINATANG BUAS! Tapi jgn. haraplah SAMSENG/PENGGANAS-penjilat-kaki-kudis-bernanah- PENGGANAS/PENJENAYAH, dari DAPSYAITAN/PKR, termasuk loyar-loyar/NGO-NGOSAMPAH mereka akan simpati ! Banyak geng kongsi gelap disyaki ditaja SAMSENG/PENGGANAS dr. DAPSYAITAN/PKR (dan sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel), utk. memporak-perandakan Tanah Melayu ISLAM kita ini.

    Tengoklah bila darah yg. mengalir dlm. pembunuhan beramai (GENOCIDE) adalah kebanyakan dari umat Islam/Melayu, termasuk tentera/polis/orang kampung dari umat Islam/Melayu, akibat dibunuh kejam PENGGANAS KOMUNIS PENDATANG CINA mcm. chin peng-HARAM-JADAH, jgn. harap ANJING-ANJING PENYOKONG dr. DAPSYAITAN/PKRPENGGANAS ini akan simpati, tetapi BERSORAK pula mengagungkan PENGGANAS KOMUNIS CINA DAJAL ini!

    Semacam mereka mungkin juga BERSORAK, bila polis/tentera yg. majoritinya Islam/Melayu kita dibunuh amat kejam di Lahad Datu tak lama dulu dan sekarang, bila mana-mana polis/tentera/umat Islam-Melayu dibunuh PENJENAYAH, termasuk dlm. rompakan-pembunuhan/kebakaran/kemalangan jln. raya, disyaki kebanyakan oleh geng kongsi gelap Bukan Islam(saya syaki lori/kereta depan tekan brek tiba-tiba/tiba-tiba pandu laju bila kereta blkg memoton,g atau cuba bergesel dgn kereta/motosikal yg. nak potong dr. blkg - menyebabkan kereta/motosikal di blkg/yg. nak potong tersebut, terbabas ke jln bertentangan - umat Islam/Melayu (termasuk pekerja asing Islam) senang dikenal dari ayat Al-Quran di kenderaan dan dari tudung/songkok/baju/kopiah]! Sepatutnya Menteri Pengangkutan bekerjasama dgn KDN/PDRM (jgn. hanya serah pd. polis negeri) utk buat SIASATAN lebih terperinci dan subsidi kamera depan/belakang (bersambung dgn. pusat komputer PDRM - mesti ada teknologinya) utk. setiap rakyat miskin/sederhana di setiap kenderaan, dan setiap lori-lori/bas/kereta/motosikal mesti ada kotak hitam dan juga kamera. JENAYAH-JENAYAH GENOCIDE ke atas umat Islam/Melayu oleh geng kongsi gelap, mesti diTUMBANGkan habis-habisan spt. melawan PKM dulu! Maka, Dunia Islam/dunia Ketiga JANGAN tunduk lagi kpd. ancaman DAPBANGKAI/PKR dgn undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIR Barat-Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul), salah satu SENJATA plg. DAJAL musuh utk. MENJAJAH Dunia Islam/umatnya dan seluruh Dunia Ketiga!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


    ReplyDelete

comment please.....