Konco-konco ku

Tuesday, November 12, 2013

FITNAH MALAYSIAKINI: POLIS MABUK KETIKA BERTUGAS!!!

Portal Malaysiakini.com hari ini menerbitkan satu berita berunsur fitnah dan hasutan ke atas pasukan Polis Di Raja Malaysia kononnya kaum Penan yang berdemontrasi anti Empangan Murum berhadapan dengan anggota Polis yang mabuk.

Dengan tajuk “Murum Dam: ‘Drunk police provoking Penan protesters’” dan menggunakan gambar (atas) yang menunjukkan Polis mengacukan pistol, Malaysiakini jelas ingin menyatakan kepada dunia bahawa Polis Di Raja Malaysia bersikap seperti kongsi gelap, bertindak di luar batas undang-undang dan bertugas dalam keadaan mabuk.

Hakikatnya gambar tersebut tiada kena mengena dengan dakwaan Polis bertugas dalam keadaan mabuk yang dibuat oleh peguam Abun Sui Anyit.

Abun Sui Anyit merupakan peguam kepada 200 orang kaum Penan yang tidak berpuas hati dengan jumlah pampasan yang diterima. Seramai 1500 orang kaum Penan terbabit dengan pemindahan tersebut.

Abun Sui Anyit (kiri), peguam masyarakat itu, mendesak pihak berkuasa menyiasat dakwaan terhadap “pegawai polis mabuk” di empangan itu.

“Kami bimbangkan keselamatan masyarakat Penan jika pegawai polis mabuk dibenarkan untuk menyertai operasi di empangan, terutamanya mereka yang lengkap bersenjata.

Dalam sidang akhbar tersebut, Abun langsung tidak memberi sebarang bukti mengenai kejadian tersebut kecuali meminta....baca lagi di SINI.

p/s: MalaysiaKini terus-terusan memfitnah kerajaan dan PDRM namun tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak ini. 

5 comments:

  1. Mkini mmg penipu besar dan suka memutarbelit fakta...tgok la sapa dalang di sebalik Mkini...

    ReplyDelete
  2. memilih pdrm sebagai pihak lawan bermakna mkini sudah rasa terlalu berani, rasa terlalu besar, rasa terlalu berkuasa dan rasa sangat terlindung. oleh itu, kenapa pdrm tidak ada respon? cuba halakan muncung pistol tu ke arah kepala bos mkini. cuba tengok, kalau pistol tu meletup, boleh bocor tak kepala dia. bos mkini siapa ye?

    ReplyDelete
  3. Hairan sungguh dengan pihak berkuasa ini. Walaupun dihina sebegitu tetapi tidak ada tindakan diambil. Dimanakah maruah anggota polis.

    ReplyDelete
  4. Pak lah la segalanya bermula..desakkan ngo prmbangkang d dengari..berap byk suruhanjaya d tubuh era samdol..polis d hina, di saman, melayu dan islam d perkecilkan..sejarah akan tercatat kelemahan si msngkok tu

    ReplyDelete
  5. Makin DAJAL Kristian Zionis dr. DAPBANGKAI/PKR, kerana disyaki, mereka juga menggunakan agama Kristian, utk. menghasut Bumiputera Bukan Islam spt- kaum Penan ini [termasuk utk. membenci Islam/umatnya (terutamanya Melayu-Melanau) dan UMNO] ataupun MENGKRISTIANkan lagi seramai Bumiputera miskin, di pendalaman Sabah/Sarawak, serta kpg. Orang Asli dan kpg. estet India miskin.

    Bahkan pendatang Cina, termasuk yg. haram, disyaki makin berlambak kahwin dgn. Bumiputera miskin di pendalaman Sabah-S’wak (serta Oranag Asli) – lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/11/06/baram-dam-native-suit.aspx, Natives file suit over removal of native land rights for Baram Dam project, by stephen then, November 6, 2013

    Puak Kristian Zionis ini disyaki akan menggunakan Ketua-ketua kpg. yg. punya pengaruh besar dan anak-anak muda, yg. senang dihasut. Jgn. lupa kerana DAPBANGKAI/PKR adalah sekutu kuat PAP-Barat-Israel, disyaki, wang tajaan akan berlimpah, utk memudahkan sebrg. projek di pendalaman, termasuk yg. kos tinggi!

    Yg. penting bagi MUSUH Islam/Melayu, ialah supaya P. Pinang, Selangor, serta Sabah-Sarawak (yg. kaya minyak-gas), disyaki, dapat diKRISTIANkan, supaya senang utk. diJAJAH dan Malaysia sbg. NEGARA Islam serta umat Islam/Melayunya dpt. ditumbangkan!

    Maka, patutnya, kita sbg. NEGARA ISLAM perlu beri kerakyatan segera pd. pelarian Islam Rohingya, selatan Thailand, dan Mindanao dsbnya (tapi kena pastikan mereka betul-betul Islam, melalui pemantauan JAKIM/JAWI), dgn.SEGERA, yg. asyik dibunuh dg. amat kejam secara beramai-ramai (Genocide) oleh si KAPIR ganas - lihatlah S'pura yg. mengambil imgran/PENDATANG Bukan Islam Cina/Kristian dan dan Israel membawa berjuta imigranYahudi/Kristian Zionis sampai berjuta utk. MENGECILkan Bumiputera Melayu/Islam di S'pura/Palestin, tapi rejim Cina PAP/Israel bukan main lagi, sekutu utama si "pencinta demokrasi/hak asasi liberal (SAMPAH)" Barat-Zionis! Maka, rejim-rejim KAPIR ini bukan bergantung kpd. umat Islam – kita di M’sia ini pun mesti jgn. lagi bergantung kpd. Bukan Islam, yg. kesetiaan-perpaduan mereka makin meningkat kpd. agama mereka dan makin anti-Malaysia sbg. negara Islam, walaupun dr.Bumiputera Bukan Islam terutamanya di Sabah-S’wak yg. makin dihasut puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR, termasuk dgn. menubuhkan sebanyak cwgn DAPBANGKAI di banyak kpg-kpg. miskin di Sabah-S‘wak.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete

comment please.....