Konco-konco ku

Wednesday, November 13, 2013

DAPAT BINA KUIL ATAS TANAH KERAJAAN PUN DAH KIRA UNTUNG!! LAGI MAHU BISING!!

BERTEMPIKLAH para keling paria di Malaysia apabila mendapat perkhabaran kononnya sebuah kuil di Jalan P. Ramlee, Kuala Lumpur hendak dirobohkan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur atas arahan Menteri Wilayah, Tengku Adnan.

Macam tak biasa pulak kalau keling ni teriak dia macam mana. Macam ayam betina kampung. Telur sebijik riuh sekampung.

Mulalah beberapa orang dari MIC dan yang lagi hebat Timbalan Menteri di JPM sendiri turun untuk menjadi Padiyappa, hero keling di Kuala Lumpur. Walhal tidak mengetahui apa status tanah yang didirikan kuil haram atas nya. Tidak tahu adakah tanah yang mereka bina kuil ini mendapat kelulusan DBKL sebagai pihak yang bertanggungjawab atas semua aset di Kuala Lumpur?

Tak roboh kuil sekali pun dah cukup baiklah. Kalau ikut rasis aku memang dah lama aku tolak kuil tu. 

ADA AKU KISAH??

DBKL dah cukup baik membenarkan kuil yang hanya sekangkang kera didirikan di atas tanah DBKL. Yang dirobohkan adalah binaan-binaan disekelilingnya yang sememangnya diharamkan oleh mana-mana PBT di Malaysia. Di Selangor sendiri binaan tambahan contoh kes terbaru tentang restoran di Kajang habis dirobohkan oleh PBT kerana tidak mendapat kelulusan pihak mereka. Tanpa banyak soal dan notis juga telah diberikan terus di'jengkaut'nya semua sekali. Apa ada hal?

Dah itu memang undang-undang yang digunapakai sejak berzaman dulu. Nak bising apa lagi?

Yang lebih menghairankan apabila Ketua Pemuda MIC, T. Mohan dan juga Timbalan Menteri, P. Waythamoorthy cuba menjadi hero keling. Sebagai salah seorang ahli Barisan Nasional yang juga kerajaan dan memang dikhususkan untuk menjaga orang keling paria di Malaysia, mereka berdua tidak sepatutnya bertindak bodoh yang boleh merugikan BN. Cari jalan, selesaikan cara elok. Apa guna dilantik oleh PM tapi masih tetap nak buat demo macam dia tu side pembangkang.

Yang lagi hebat apabila T. Mohan yang akan bertanding Naib Presiden MIC bagaikan mencari mileage politik untuk mempertahankan hak orang keling paria ini dengan sewenang-wenangnya mahu bergabung bersama pakatan haram untuk membantah kes perobohan bangunan tambahan kuil mereka.

Otak dah tertinggal kat Madras barangkali dua keling paria ni.

No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...