Konco-konco ku

Monday, November 11, 2013

NAIB PRESIDEN PKR, SURENDRAN AKAN JADI PEGUAM BELA PENGAWAL KESELAMATAN AMBANK!!

TERGAMAKNYA seorang pengawal keselamatan yang diharapkan menjaga keselamatan majikannya menembak seorang pegawai bank yang tidak berdosa semata-mata hanya mahu melarikan duit berjumlah ratusan ribu ringgit. Sanggup menembak mati seorang ibu yang punyai suami juga anak-anak yang masih kecil.

Lebih tergamak apabila ada beberapa orang peguam yang mahu mempertahankan pengawal keselamatan itu atas dasar hak asasi manusia. Lebih hebat lagi apabila yang membela pengawal keselamatan yang juga seorang pendatang asing tanpa izin dengan menggunakan kad pengenalan palsu adalah seorang pemimpin dan wakil rakyat berstatus Naib Presiden PKR.

Apa sudah jadi dengan Malaysia ini? Apabila yang salah dan si penjenayah terus-terusan dibela, sedangkan mangsa serta ahli keluarga mangsa hanya dapat sekadar merintih dan mengenang kenangan silam bersama arwah.

Seperti mengendalikan kes biasa dalam mahkamah, N. Surendran dibantu oleh Lateefa Koya dikatakan akan mewakili pengawal keselamatan durjana itu bagi menegakkan keadilan atas dasar hak asasi manusia yang wajib dikecapi oleh semua golongan tidak kira mahupun penjenayah sekalipun.

Bukan sekali atau dua kali peguam berfahaman pakatan haram ini bertindak membela si penjenayah. Apa sahaja yang berkaitan dengan penjenayah dan PDRM pasti akan muncul beberapa orang peguam berfahaman pakatan haram ini yang turut diketuai oleh Karpal Singh si cacat.

Sedih, pilu keluarga Allahyarhamah apabila masih ada lagi manusia yang lupa diri ingin membela pembunuh isteri dan ibu mereka. Apakah perasaan orang seperti kita yang kehilangan orang tersayang secara tiba-tiba, sedangkan kubur masih lagi merah sudah ada orang lain yang mahu membebaskan si pembunuh.

Renungkanlah.

18 comments:

  1. Betul betul betul cibai.. suruh je penjenayah tu tembak diorang nie... lahanat..

    ReplyDelete
  2. Cukup heran dengan Pembangkang di Malaysia. Kalau di USA bila terjadi peristiwa 11/9 tak kira Demokrat atau Republican sefahaman dan sehaluan. Kes ini membabitkan jenayah pembunuhan dan rompakan bersenjata dan dia ini suspek utama. Kalau dia yang bayar Suhendren ni bela dia kita tak bantah. Ini sukarela. Peguam percuma mesti datang daripada peguam-peguam terdaftar dalam senarai Biro Bantuan Guaman, bukan PKR atau bukan mana-mana peguam profesiona; yang sukarela semata-mata kerana hendak mileage dan publisiti berbaur politik.

    ReplyDelete
  3. Memang KEJAMNYA PENJENAYAH mcm. ni - patut DIPANCUNG kepala bawah Hukum Hudud! Baru penjenayah gerun - dan siapa-siapa Bukan Islam buat aniaya kat umat Islam juga, mesti kena bawah Hukum Hudud spt. di Arab Saudi - bukan hanya yg. Islam dihukum! Maka, jgn. pula si penjenayah BUAS ini terlepas akibat dibela si loyar-loyar SAMPAH DAPBANGKAI/PKR, yg. disyaki akan menggunakan alasan penjenayah ini sakit 'mental'!

    Saya syaki penjenayah penembak Bank ini, mungkin ditaja GENG KONGSI GELAP, dan adalah warga asing Bukan Islam Indonesia/Filipina (mcm. Pengganas Sulu yg. diketuai Bukan Islam Filipina, menyamaq sbg. org. Islam – juga ejen CIA-Mossad) menyamaq sbg. org. Islam, kerana sampai begitu kejam sekali membunuh Allahyarham Puan Norazita, wanita Islam/Melayu yg. tak bersenjata!

    Dan si MUSUH Islam/Melayu juga akan gunakan isu IC palsu penjenayah ini utk. hentam imigran Islam yg. dpt. IC terutamanya di Sabah - yg. herannya penjenayah kejam ini menyamaq sbg. orang Sabah, spt. dilapurkan di blog Mazidul; apalagi Musuh Islam/Melayu kat Sabah sdg. sasarkan pengambilan balik IC dr. SEMUA imigran Islam Sabah!

    Bahkan, saya syak PATI BUKAN ISLAM sedg. direkrut beramai-ramai masuk Geng Kongsi Gelap Cina/India, kerana disyaki, berkaitan perancangan politik DAJAL MUSUH Islam/Melayu disyaki dr. DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu PAP-Barat/Israelnya) utk. terus MENGGERTAK Islam/umatnya, termasuk menjadikan umat Islam sbg. mangsa pembunuhan dan jenayah kejam lain, dlm. pembunuhan beramai-ramai (GENOCIDE) ke atas umat Islam/Melayu, utk. MENGECILkan umat Islam/Melayu! Seab itu juga PATI Bukan Islam makin meningkat!

    Dan juga menghasut umat Islam sendiri membenci pekerja asing Islam terutamanya dr. Indonesia, Mindanao dan Bangladesh (saya cdgkan pekerja asing Islam mesti ada surat Imam Masjid/Surau di M'sia dan JAKIM/JAWI mesti pantau pekerja Islam, utk. buktikan mereka ini benar-benar org. Islam). Kerana itu jugalah kita JANGAN TERPERANGKAP dgn penipuan si Red Bean KURAP (termasuk MENYAMAQ sbg. Islam/Melayu)yg. sedg. galak berkempen mahu umat Islam/Melayu membenci SEMUA pekerja asing Islam ; tetapi mesti bezakan antara PENDATANG SAH dan PATI! Kerana apa sebab tujuan si pengawal yg. kononnya Islam ini, tembak arwah Norazita sampai begitu kejam walau dia tak bersenjata?!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  4. Cantik betul 'mulut' mamat ni...

    ReplyDelete
  5. anti kominis dan DAPpigs dan P'Gay'RNovember 11, 2013 at 10:26 PM

    Aku dah agak....mesti loyar-loyar burok dari PR lahabau ni jugak yang akan bela lahanat pembunoh isteri dan ibu orang ni. Nak glamour lah kata kan.....duit no hal...Bang Non punya tabung besaq punya....

    ReplyDelete
  6. Belum apa-apa, orang Malaysia yang semata-mata benci pada kerajaan dan mula bagi alasan teknikal yang boleh menyebabkan suspek ini dibebaskan. CCTV, identit, keadaan mentali dan sebagainya. Kalau suspek tidak bersalah, bagaimana polis dapat jumpa senjata yang digunakan beberapa jam setelah dia direman? Macam mana polis boleh mengetahui ada seorang konco suspek dalam perlakuan jenayah tersebut? Bagaimana polis dapatkan RM20K daripada keluarga suspek? Dan yang paling penting kenapa suspek cuba melarikan diri sehingga dia berjaya diberkas di sebuah jeti terpencil di Kota Tinggi laluan ke Indonesia?

    ReplyDelete
  7. Dan ada pulak si bodoh yang lambat siang nak jadi blogger tulis kenapa UTK kawal suspek macam dia seorang teroris dan anggoter kartel dadah. Lodeh Arsila ni adalah suspek dalam jenayah bersenjata yang mengakibatkan kematian, senjata yang digunakannya belum ditemui dan berkemungkinan ada pada rakan yang mungkin cuba membebaskan dia. Dan anggota UTK perlu memakai topeng di muka untuk tujuan keselamatan dan melindungi daripada dijejaki oleh geng atau yang mereka yang bersimpati dengan suspek..

    ReplyDelete
  8. kalau betul la,memang celaka punya peguam ni...

    ReplyDelete
  9. Bro, lu jangan lupa... anak anak haram ini sebenarnya nak menangguk di air keruh. Lu tau tak, bab IC palsu ni, dia akan paksa mat indon tu kata BN jual kat dia dan suruh undi BN. Ini dah tahu dah dia punya perangai, babi punya orang. Bukan dia nak tolong mat Indon ni pun. Gua cakap sama lu lah bro, ini semua percaturan politik. Nak cari modal untuk projek IC dan nak salakan kerajaan BN. Anak haram, dasarnya anak haram, tak mungkin jadi halallll...

    NH

    ReplyDelete
  10. apa nak heran...bagi depa..ini suma salah umnu..dari kecik sampai besar isu adalah salah kerajaan...usahkan penjenayah boleh dibela,kucing kena langgar lari pon boleh diadili di mahkahmah...

    ReplyDelete
  11. orang yang membela penjenayah bererti mereka pun bersubahat dengan penjenayah .. andainya mereka tewas dalam pembelaan..mereka juga patut terima hukuman yg sama dengan penjenayah sebab mereka sendiri sedia maklum yang penjenayah itu membunuh...baru adil..

    ReplyDelete
  12. Kesimpulanya amat mudah, akhirnya Kerajaan juga dipersalahkan.

    ReplyDelete
  13. Dap akui kebanyakkan peguam menyertai parti mreka....Nampaknya jenayah yg berleluasa menjadi punca pendapatan lumayan buat mreka....jadi tidak hairanlah mreka menjadi pembela penjenayah atas sebab duit

    ReplyDelete
  14. Aku harap sangat Allah akan balas Tunai kpd PEGUAM2 ini supAya mereka merasai apa yg MANGSA melalui.

    ReplyDelete
  15. Mana tahu orang yg ditangkap mirip pembunuh Indon dan pump gun yg dijumpai itu pump gun polis. PDRM nak selesaikan kes secara cepat, dan kdg2 org yg tak salah dikenakan. Cuba tengok filem Hindustan , ciri2 pergerakkan polis, adalah sama dengan penyamun dan pembunuh.


    Jangan kita angkat polis sampai ke langit.

    ReplyDelete
  16. Anon 1:00PM,

    Polis malaysia bukan pundek mcm kau, diorang tak ikut pundek mcm ko tengok kat tv tu.

    ReplyDelete
  17. Nampak sangat paria hindu ini hendak mencari pasal dengan orang melayu. Jika berlaku perkara yang tidak di ingini antara kaum dinegara ini, maka orang yang pertama aku akan cari si puki mak paria hindu ni. Aku dah tak kisah jika aku pulak dihadapkan kemuka pengadilan. Bukan aku nak jadi hero tapi kesabaran aku dah sampai ketahap maksimum.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...