Konco-konco ku

Wednesday, November 26, 2014

DAP BANTAH PENAMAAN SEMULA JALAN KL MENGGUNAKAN NAMA RAJA MELAYU!!!

SEPERTI biasa, kalau dah dasar keluar dari oven RASIS sampai ke kiamat pun tak berkesudahan dengan sikap rasis dan chavaunist puak-puak penjilat komunis ini.

DAP. Sebuah parti RASIS sudah pasti tidak duduk diam dengan penamaan semula jalan-jalan di sekitar Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang bakal ditukarkan dengan nama-nama Raja yang pernah ditabalkan sebagai Yang Di-Pertuan Agong.

Dengar ura-ura Ahli Parlimen DAP akan membawa perkara ini ke Dewan Rakyat untuk mempertikaikan penggunaan nama YDP Agong di sekitar KL memandangkan majoriti penduduk di KL adalah orang bukan Melayu.

Satu versi lagi apa yang disampaikan oleh seorang rakan, DAP akan membawa usul untuk turut mengenakan nama pemimpin dari kaum-kaum lain memandangkan Malaysia adalah sebuah negara untuk semua kaum, bukan untuk MELAYU sahaja.

Namun, apa-apa pun kita tunggu dan lihat benar atau tidak dakwaan orang ramai ini.

13 comments:

  1. Apalah nak di takutkan dan diturutkan bantahan pihak DAP itu. Lihat kat Pulau Pinang sana, nama jalan yang ditukar sewenang2nya. Mereka juga tidak peduli bantahan dibuat oleh pihak UMNO. Oleh itu tak perlu layan bantahan itu. Mereka boleh buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau tahu tak, kau ni bodoh cam kerbau. Melayu bantah apa bole, kalau kaum lain bantah, tidak dipedulikan? Biar betul. Memang tak puas hati kita dan kau tiada hak nak suruh kita berambus dari negara ini sebab aku pun ada IC. Bukan macam bapak kau, man tahu mungkin Indon yg datang cari makan. Sial

      Delete
    2. Ko mmg layak berambus pon. Nenek moyang ko bukan asal dari kws melayu nusantara pon. Beljara sejarah tak reti, bodoh ko ni kerbau pon blh malu. Lantak la nak tukar nama jalan apapun, bukan bapak ko punya negara. Tak suka berambus balik china.

      Delete
  2. Kalau boleh kita patut tukar nama Malaysia kepada Tanah Melayu..nama asal negara ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita masih ada Keretapi Tanah Melayu berhad.

      Delete
    2. Malaysia tu maksudnya tanah melayu lah. Malay (Melayu) Sia (Tanah-bahasa sanskrit kot)

      Delete
  3. Nanti akan ada melayu balaci dap akan menyalak.

    ReplyDelete
  4. Tanah ini Melayu dan bumiputra yang punya...bukan cina atau india punya

    ReplyDelete
  5. Kalau aku ler. ...bandaraya Georgetown aku tukar kepada Bandar Sultan Muzafar Shah....dah tu dimasyhurkan seluruh Dunia...lepas to folo by Butterworth...Ipoh as Bandaraya Sultan Yusuf Izuddin Shah...Shah Alam, etc etc...amik ko

    ReplyDelete
  6. Nak bantah, lantak dia buat bantahan. Jgn ambik peduli. Wartakan sahaja. Anggap bantahan dap tu semacam hiburan dan lawak jenaka org kurang siuman.

    ReplyDelete
  7. NASIHAT WAJIB IKUT BUAT DBKL!! TERUSKAN!! JANGAN PEDULI APA CINA CAKAP,ZAMAN KONGSI KUASA DGN CINA DAH TAMAT.SEKARANG ZAMAN KITA MELAYU BALUN DAN TENYEH DEMA NI SAMAPAI DEMA MAMPUS ATAU KELUAR DARI BUMI MALAYSIA NI.OH YA SEPATUT NYA JUS SOLI PUN DI TAMATKAN SEGERA,

    ReplyDelete
  8. Kenapa DAP nak bangkang. Negara Malaysia ini terbentuk dari persekutuan negeri-negeri yang asalnya kepunyaan raja2 Melayu. Raja/keturunan raja Melayu dulu berjuang untuk mempertahankan negeri masing2 dari serangan Siam dan Majapahajit. Ada yang gugur dan sanggup mati kebuluran dari menyerah (Tengku Kudin). Melayu sanggup mati berjuang untuk agama, bangsa dan tanahair. Jangan cuba mencabar kesabaran orang2 Melayu. Melayu tidak pernah kenal erti takut. Tengok lah ada yang sanggup pergi berjuang di Syria walaupun mungkin mereka silap.

    ReplyDelete

comment please.....