Konco-konco ku

Monday, November 17, 2014

AJARAN DAP!! SI KAFIR SUDAH SEMAKIN HILANG HORMAT PADA ISLAM!!

SABAN tahun, saban hari pasti ada sahaja isu-isu yang melibatkan penghinaan terhadap umat Islam di Malaysia ini. Umpamanya agama Islam di Malaysia hanyalah tertakluk sebagai agama rasmi negara dan tidak perlu dihormati apalagi difahami oleh orang lain terutama individu beragama lain.

Benar! Negara ini masih mengamalkan kebebasan bersuara dan beragama tetapi rasanya tidak perlunya hingga bebas berceramah dan bebas keluar masuk ke dalam surau dan masjid tanpa menutup aurat.

Politic is politic! 

Jangan campur adukkan antara politik dan agama! Jika Pas mahu gunakan surau atau masjid untuk berceramah politik kita tidak berapa hairan namun apabila si kafir yang tidak langsung menghormati surau dan masjid dengan berseluar pendek dan tidak menutup aurat maka ini sudah melampau.

Bawani, ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang mana Pas menolak kemasukan parti tersebut ke dalam pakatan baru-baru ini telah memberikan ceramah menghina kerajaan Malaysia di dalam sebuah surau di Sintok, Kedah.

Ini ekoran daripada siri jelajah mahasiswa yang dianjurkan oleh Fahmi Zainol, Presiden Pelajar Universiti Malaya setelah di halau oleh pelajar dan pihak pengurusan Universiti Malaysia Sabah (UMS) baru-baru ini.

Malah, niat sekumpulan pelajar untuk menghasut pelajar Universiti Utara Malaysia (UUM) dalam siri jelajah menyokong Anwar tidak juga berjaya kerana turut dihalang oleh pihak pengurusan UUM.

Oleh kerana itu jugalah mungkin kumpulan pelajar yang belum habis belajar ini membuat keputusan menggunakan sebuah surau di Sintok, Kedah yang berdekatan dengan institusi pengajian tinggi ini untuk memberikan ceramah dan ucapan penuh hasutan kepada pelajar-pelajar lain.

Siapa penghasut? Siapa pemecahbelah pelajar?

Tepuk dada, tanya hati.

4 comments:

  1. Ajaran agama PAS-PKR.

    ReplyDelete
  2. Kalau mengajak orang ramai pergi surau utk menyebarkan dakwah ISLAM xpe la jugak, dapat pahala mana tahu kafir2 ni terbuka hati memilih ISLAM sebagai panduan hidup mereka tp ini tak dorang pulak bagi ceramah memfitnah kerajaan! Itu yang buat orang ISLAM melenting tau x sbb dorang x tahu menjaga sensiviti umat ISLAM.. Wahai umat ISLAM janganla di jadikan tunggangan kepada orang kafir ttp pimpinlah mereka mengenali ISLAM..

    ReplyDelete
  3. Baling dengan telor tembelang beres. ..tobat tak buat lagi...

    ReplyDelete
  4. Ini sudah lebih daripada melampau...kenapa tak halang?....
    Dayuslah jemaah surau dan penduduk kat situ.

    ReplyDelete

comment please.....