Konco-konco ku

Monday, November 11, 2013

SELANGOR BAKAL PUNYAI PATUNG BUDDHA TERBESAR SEPERTI KELANTAN!!

TAHNIAH buat kerajaan Selangor kini yang telah berjaya menegakkan syiar Islam di negeri beraja. Selepas Kelantan menjadi mangsa kerakusan pembinaan patung dewa terbesar, kini Selangor juga bakal menurut perintah DAP agar patung Buddha didirikan di Selangor.

Berada di kawasan berkapasiti Cina di Pandamaran, malah masih ada lagi kampung-kampung tradisional Melayu dan masjid-masjid disekelilingnya. Tiba-tiba muncul pula sebuah patung Buddha yang lebih besar dan tinggi dari binaan masjid di kawasan tersebut.

Adakah Selangor sudah bertukar agama rasminya seiring dengan pembangunan yang dibawa oleh DAP sebagai badan pemutus keputusan. PAS terdiam lagi. Jika dahulunya beriya mahu merobohkan patung besar dewa Hindu sebelum memerintah negeri Selangor, kini semakin bertambah patung raksasa di Selangor.

Nasi sudah menjadi bubur. Rakyat Selangor memang mahukan negeri yang masih punyai Raja Melayu diharmonikan dengan tekanan agama dari agama lain. Siapakah yang sanggup bersuara tentang binaan raksasa ini???

6 comments:

  1. CUBA TANYA SI KHALID SAMAD.
    TENGOK JAWAPAN DIA...........CERDIK TAK ?

    ReplyDelete
  2. Orang Melayu Selangor dalam PAS dan PKR telah membuat satu keputusan bagi menjahanamkam masa depan Islam dan Melayu di Selangor.. Perbuatan Melayu PAS dan PKR tidak dapat dimaafkan oleh jenerasi kini dan masa depan diatas kemusnahan yang dibawa kerajaan pro-khafir ini. Dipohon agar Najib melakukan sesuatu langkah bagi menyelamatkan Selangor dan P.Pinang dengan segera.

    ReplyDelete
  3. Segalanya mau tunggu PM, kamu umat Islam tunggu apa. Betul le Ridwan Tee kata kita tak ada telor. Pemuda Melayu Umno mana, NGO Islam mana, PEKASA mana, tok panglima dari mahaguru omar din mana? Tak kira apa fahaman politik, melayu sekarang sudah pengecut dengan cina. Nasib baiklah aku bukan melayu original.Harap harap CN AL AFGHANI akan muncul bersama para mujahidin

    ReplyDelete
  4. Benda ni memang wujud.Datanglah kat pandamaran,dekat jalan jagong /jalan chan ah choo .Lepasni lagi meriah ada kuil 10 juta depan sekolah Lasalle klang

    ReplyDelete
  5. Khalidbrahim asyik nk tidoo..khalidsamad xdak teloo..anuwarbrahim asyik nk jubooorr..melayu selangor hilang biso..

    ReplyDelete
  6. dangkal nyer ilmu! baca :

    Ulama sepakat menyatakan bahawa mereka boleh melakukan apa sahaja syiar agama mereka dalam tempat ibadat mereka. Adapun di luar tempat ibadat, ulama berselisih dalam hal ini. Sebilangan ulama membenarkan mereka menzahirkan syiar mereka di luar tempat ibadat. Ulama yang membenarkan itu adalah Al-Kasani dengan katanya:
    فِي الْقُرَى أَوْ فِي مَوْضِعٍ لَيْسَ مِنْ أَمْصَارِ الْمُسْلِمِينَ فَلَا يُمْنَعُونَ مِنْ إحْدَاثِ الْكَنَائِسِ وَالْبِيَعِ ، كَمَا لَا يُمْنَعُونَ مِنْ إظْهَارِ بَيْعِ الْخُمُورِ وَالْخَنَازِيرِ

    Maksudnya:
    “Dalam negeri atau tempat yang bukan tempat orang islam, tidak ditegah mewujudkan gereja dan Biya’ (gereja Yahudi), sepertimana tidak ditegah menjual arak dan babi” (Badai As-Sanai: 15/240).

    ReplyDelete

comment please.....