Konco-konco ku

Monday, February 17, 2014

PENGANUT KRISTIAN BANTAH ANWAR BERPOLITIK DI GEREJA!! #PRKKAJANG

KEMPEN Anwar bagi Pilihanraya Kecil DUN Kajang diteruskan lagi dari sehari ke sehari. Kali ini Gereja Holy Family, Kajang pula menjadi medan politik Anwar bagi menarik sokongan pengundi terutama dari penganut agama Kristian.

Pendapat peribadi aku, kita sebagai rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama memang tidak senang apabila 'pemimpin bangsat' ini menjadikan rumah-rumah ibadat tidak kira sama ada masjid, gereja mahupun tokong atau kuil sebagai medan berpolitik.

Seperti mana juga kita sebagai umat Islam yang tidak mahu rumah Allah, masjid dan surau dicemarkan dengan kempen politik, begitu juga sebilangan penganut agama Kristian di Malaysia ini yang tidak senang dengan kehadiran Anwar di salah sebuah gereja di Kajang demi untuk mendapatkan undi dari mereka.

Rumah ibadat adalah untuk beribadat dan bukannya tempat untuk berpolitik dan memecahbelahkan keharmonian sesama masyarakat.

Itulah yang dikatakan oleh salah seorang penganut agama Kristian yang tidak senang apabila tempat suci mereka digunakan oleh orang luar untuk berpolitik. Ini bukan soal siapa Anwar. Sedangkan kita tahu yang Anwar memang mengamalkan pluralisme agama dan turut mengaitkan isu kalimah Allah dalam ceramah politiknya di gereja agar api kemarahan penganut Kristian marak dan menentang kerajaan sedia ada.

Ini memang kelebihan Anwar dalam berceramah. Menjadi batu api supaya beliau lebih senang untuk menjadi Perdana Menteri.

Penganut agama Kristian bukanlah 100% menyokong Anwar. Jadi tidak perlu lagi timbul isu perkauman dan perbalahan antara agama. Kita harus menjadi satu titik persamaan dan persefahaman semula agar rakyat Malaysia yang majmuk ini dapat bersama-sama menolak Anwar.

1 comment:

  1. ..semua ahlil kitab dulu kini & selamanya tidak redha dgn peliwat.. taqbir !.. laung mat sabu barua aljuburi..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...