Konco-konco ku

Wednesday, February 26, 2014

KERANA BN KUAT, AIR KAMI DAPAT!! #PRKKAJANG

HARI ini dalam sejarah apabila Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim menandatangani MoU bersama kerajaan pusat dengan meluluskan kebenaran membina loji Langat 2 yang pernah dicadangkan satu ketika dulu.

Namun satu ketika dulu, dengan megahnya Khalid berkata bekalan air Selangor mampu bertahan hingga tahun 2024. Tetapi tidak apa kerana kami penyokong BN tahu yang sebenarnya Khalid terpaksa bersikap sombong atas desakan Anwar yang tidak mahu mengharapkan pertolongan dari Najib.

Akibat desakan rakyat yang mahu Khalid mengambil tindakan progresif bagi mengatasi masalah air di Selangor, akhirnya Khalid bersetuju membenarkan meneruskan pembinaan loji rawatan air Langat 2.

Pelik! Kenapa baru sekarang Khalid bertindak?

Adakah ini salah satu strategi Khalid untuk menidakkan kemenangan Anwar di Kajang. Dengan kerjasama yang terjalin antara Selangor dan kerajaan pusat maka ini umpama sebagai satu signal kepada rakyat Kajang supaya menolak Anwar yang bakal merosakkan negeri Selangor.

Sepertinya ada satu game plan yang cuba dirancang oleh Khalid. Mungkinkah Khalid sudah mula muak dengan Anwar?

Namun yang pasti, Khalid akhirnya telah tunduk dengan desakan rakyat Selangor yang tidak sanggup menanggung ketiadaan air di beberapa kawasan sekitar daerah Kuala Langat dan Sepang sejak beberapa minggu lalu.

Terima kasih Barisan Nasional. Kerana anda kuat, air rakyat dapat.


Posted via Blogaway

2 comments:

  1. Esok kalau kami dok k.sel tak cukup air boleh tayamum ke ? Sape nak tanggong ni ek . .

    ReplyDelete
  2. Yg dia punya sendiri pun tak tertanggong mcmana ek. . .

    ReplyDelete

comment please.....