Konco-konco ku

Tuesday, January 21, 2014

NEGARA TIDAK PERLU PATUH TITAH YDP AGONG & SULTAN DALAM ISU KALIMAH ALLAH!!

KES isu kalimah Allah nampaknya sudah semakin menjadi barah dalam negara Malaysia ini apabila ada individu yang tidak bertanggungjawab mengheret isu ini dalam kancah politik yang semakin memuncak. 

Jika sebelum ini ada pihak dari pertubuhan Kristian yang membantah penggunaan kalimah Allah dan akan terus memakai kalimah Allah dalam penerbitan tabloid The Herald, maka Sultan Selangor menitahkan supaya kalimah Allah merupakan hak eksklusif agama Islam.

Tidak cukup dengan itu, atas titah Duli Yang Maha Mulia Yang Di-Pertuan Agong sempena sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini juga ada menyebut sekali lagi bahawa kalimah Allah adalah hak eksklusif agama Islam dan agama lain dilarang keras untuk menggunakannya.

Namun masih ada juga peguam Kristian ini yang tetap mahu menggunakan kalimah Allah dalam agama mereka hinggakan sanggup mengheret isu ini ke mahkamah.

Lebih memedihkan hati adalah kenyataan beliau kepada wartawan bahawa negara tidak perlu tunduk dengan titah Sultan dan YDP Agong kerana negara Malaysia ini adalah negara sekular dan Sultan Melayu tiada hak ke atas kebebasan agama lain.

Pergghhhh...sakitnya hati aku sekarang ni. Terbakarnya hati aku sebagai seorang rakyat Malaysia dan beragama Islam. Ketahuilah oleh mu wahai KAFIR LAKNATULLAH, negara Malaysia adalah sebuah negara sistem Raja berperlembagaan. Sehebat-hebat Perdana Menteri sekalipun perlu mendapat perkenan Sultan Melayu. 

Jangan lupa jasa orang Melayu beri kerakyatan percuma kepada nenek moyang kamu kaum Cina dan India. Jangan lupa sejarah kedatangan kamu yang dibawa oleh British untuk bekerja di lombong dan di ladang. 

Puak mereka semakin gila kuasa!!!

6 comments:

  1. BEtul juga si peguam kafir laknatullah, bahawa negara ini negara sekular.
    Semua ini terjadi kerana pemimpin MELAYU negara ini bertelurkan telur BABI.
    Terlalusyiok menggetel telur babi mereka lupa benda tu HARAM.
    Biar hancur Agama dan bangsa,
    Biar agama dan bangsa di hina yang penting bagi sebahagian pemimpin bertelur babi ini kaya raya dan bertambah besar telur babi mereka.

    ReplyDelete
  2. Peguam bodoh ni jgn melampau ya. YDP Agong merupakan Ketua Negara. Tak kira le sepet bangang tu nak kata sekular sbb tu pandangan dia. Dia jgn lebih2 menghasut ya....kami yg bernaung dibawah KDYMM YDP akan sentiasa menjaga tanahair kami dari sepet2 yg nampaknya dh melampau. Peguam muda tu belajar lagi ya...belajar memahami isi kandungan Pelembagaan dulu. Hingus pun tak kering lagi jd kata2 tu baik simpan. Tak pernah kena penampar mcm Panglima Sagor lagi tu....jgn cabar ya.

    ReplyDelete
  3. Mana ni weh pakar2 santau melayu... Tunjuklah taring... Kalau dgn melayu, sibuk je nak menyihir sana sini..

    ReplyDelete
  4. Cina babi nie kalau dia kt China skg, rasa2 dia nie tkde jd lawyer...mgkn angkat najis je kot keja dia kalu kt sana...cibai kau nie...kalau kau tak nk patuh, kau berambus la jd warganegara lain...babi btul cina nie...yg menteri2 melayu islam semua nie buat apa ek?? mana tindakan korang semua?? takkan anak2 ikan mcm rakyat nie yg kena bertindak kot?? raja dan agama di hina pak2 menteri nie boleh senyap je??

    ReplyDelete
  5. Muka MCM babi ..

    Perangai MCM Babi..

    Kalau aku jumpa kau sembelih babi ni..siap ko..

    ReplyDelete
  6. Apa sangat nak terkejut dengan statement dia orang. Sedangkan undang-undang dan keputusan mahkamah pun dia orang tak hairan.....Realiti nya puak dia orang banyak lawyer2 yang kamikaze...tak ikut hormat undang2 dan putar-belik undang2. Pihak berkuasa pulak, banyak dipertikaikan kedudukan dan loyalty....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...