Konco-konco ku

Wednesday, January 1, 2014

KAUM CINA TIDAK BERMINAT DENGAN PERHIMPUNAN, MELAYU JUGA JADI ANJING MENYALAK BUKIT!!!

KENAPA aku panggil Melayu yang hadir berdemo malam tadi umpama 'Anjing Menyalak Bukit'? Betul la... Dok menjerit turun...turun...turun... Tapi hari ini masih juga sama macam semalam. Harga barangan masih lagi begitu, tariff tol masih juga begitu dan yang lagi pening Perdana Menteri masih lagi Najib Razak.

Mana yang dikatakan menjelang tahun baru, kerajaan juga bertukar baru.

Mengikut rentetan malam tadi, kurang kelihatan penglibatan pemuda-pemudi dari kaum Cina. DAP tak hantar rombongan dari kaum Cina ke? Atau memang Melayu pakatan ni je yang jadi kuli dan anjing Cina?

Benarlah kata Ketua Pemuda GERAKAN ini. Tertanya-tanya jugak, berapa ramai pemuda-pemudi Cina atau India yang hadir malam tadi? Dan berapa juta orang muda Melayu pula yang turun????

Masing-masing turun darah ke naik darah? 

Malam tadi sempat juga meronda malam tahun baru di bandaraya Kuala Lumpur. Singgah sebentar di Pavillion, KL untuk melihat suasana dan orang Melayu yang melepak. Tapi sayang, hampir 90% yang berada di sana adalah kaum Cina dan India yang baru lepas makan dan tengok wayang barangkali.

Sedangkan jam sudah menunjukkan jam 9.00 malam. Tertanya-tanya, mereka ini tak ikut berhimpun ke?

Benarlah seperti dakwaan pelbagai pihak.

Melayu pakatan hanya dipergunakan oleh kepentingan individu. Bukan untuk rakyat! Bukan untuk generasi akan datang! Bukan untuk tanah air sekalipun! Malah bukan juga untuk agama dan bangsa!

Melayu pakatan akan terus dipergunakan selagi mereka tidak sedar ditipu.

11 comments:

  1. sampai bila melayu terus dibodohkan.

    bukan semua benda yg naik tu membebankan rakyat!!!!!!!!!

    bursa malaysia naik-pelabur gembira saham naik!
    sawit naik- pekebun suka
    ikan naik-nelayan gembira,
    daging naik-penternak suka ria.......tapi

    hantaran naik sebelah perempuan sukaria,pihak lelaki dukalara!!!!

    ReplyDelete
  2. Nama saja perlajar Melayu tapi tak pandai berfikir yang kamu semua sedang dipergunakan fikir2kan lah

    ReplyDelete
  3. MAHASISWA YANG TAK ADA CLASS.
    LEMAH DAYA PEMIKIRANNYA.
    PERGI DEMO FIRST CLASS, DAPAT DEGREE THIRD CLASS.
    KESIAN MAHASISWA MELAYU YANG TAK ADA OTAK, MDAH DI PERBODOHKAN

    ReplyDelete
  4. Kambing yg digembala anjing.

    ReplyDelete
  5. belajar tinggi macam pandai, rupanya bertambah banggang.

    ReplyDelete
  6. Pemuda bangsa lain ada visi, ada pekerjaan, tau ape nak kene buat esok lusa, nak kene pergi kuliah, nak kene gi kerja...Pemuda kita akal pendek, blajar malas, kuat ponteng kuliah, pastu menganggur sbb result akademik x bagus dan x berkeyakinan. Tapi bab berkinja-kinja nombor satu. Salahkan org lain tapi x cermin diri sendiri.... Bila kos hidup naik, org kita yg nmpknya paling bising, sbb nya ekonomi bangsa kita sendiri yg lemah... berdemo takkan setel pun bende ni... Kalau org luar nampak, seolah2 Melayu ni bangsa minoriti yg tertindas...kasihan....

    ReplyDelete
  7. kepada perusuh2 yg ditahan eloklah disumbat ke dalam lokap sebagai tahanan reman dan bukan diberi jaminan polis seperti selalu..didalam lokap tu eloklah sekiranya otak2 mereka yg sakit ni dicuci seperti tahanan I.S.A supaya mereka boleh berfikir cara waras serta tahu bersyukur..biasalah org melayu suka dipuji dan digula2kan. serta mudah dipergunakan...semua ini salah siapa...?tentulah salah diri sendiri sbb x tahu berfikir...tamakhaloba serta irihati...dll orang cina pula walau apa atau siapa yg memerintah Malaysia nasib keturunan mereka akan tetap terbela...hanya org melayu yg kekal jadi pak sanggup bangsa ini....

    ReplyDelete
  8. dari dulu dah bgtau...anak2 muda melayu ni memang bodoh dan sanggup diperbodohkan... tengoklah cina dan india, tak payah susah2 demo sana sini..bila dah dapat kuasa, depa yg jadi TUAN, melayu jadi kuli je...

    ReplyDelete
  9. Mana cinabeng macam Tian Chua..Guan Eng. ..One Kim...Hannah Yeah....dll babi yang asyik kutuk dan HINA Melayu Islam.

    Tak nampak pun mereka ni di Ambang 2014 Dataran Merdeka?

    Sedang kau orang budak Melayu berdemo. ...berguling atas jalan raya. .....Guan Eng bereseronok dapat kereta baru MERCEDES BENZ S300L melangkah ke 2014.....penuh bergaya dan tak kisah pasal TURUN HARGA KE ATAU NAIK HARGA.

    LAGI SATU. ..JANGAN DIPERBODOHKAN. ...HARGA BARANGAN NAIK. ..SIAPA YANG CONTROL....BUKAN KE SEMUA PENIAGA BANGSA CINA. ...JADI DEMO LAH DENGAN MEREKA CINA CHAUVINIST DAN EVANGELIST. ..JENIS NI .....!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Yang bodoh ialah Melayu PAS,Melayu PKR,Melayu DAP dan pengikut-pengikutnya!

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...