Konco-konco ku

Thursday, February 16, 2012

KENAPA TIBA-TIBA VC UiTM JADI BAHAN POLITIK PEMBANGKANG?

VC UiTM jadi mangsa seterusnya MalaysiaKini? Apa kes pulak ni yang si pembangkang tak puas hati pasal VC JawaBernam ni? Dia tak terlibat dengan mana-mana parti politik la oi! Jangan la sebab politik sampai institusi pendidikan Melayu pun korang nak masuk campur sekali? Akal ada ka??

Nampaknya pembangkang sudah kehabisan isu dengan menghentam Dato' Sahol atas kes pemilihan calon biasiswa Skim Tenaga Pengajar Muda yang dituduh memberi biasiswa itu kepada dua orang anaknya. Ceh! Bijak lah sikit kalau nak spin isu pun. Tak larat nak tulis panjang-panjang pasal isu bangang yang menjatuhkan karakter VC UiTM iaitu Universiti Bumiputra di Malaysia, korang tengak dulu blog Keris7Lok.

Ini mesti ada agenda tersembunyi yang dirancang oleh pembangkang untuk menjatuhkan reputasi Dato' Sahol dan UiTM. Sedia maklum yang UiTM adalah satu-satunya Universiti Melayu dan Bumiputra yang paling lama bertapak di Malaysia dan mempunyai lebih dari 50 cawangan diserata Malaysia. Dan sudah tentu ada lebih ramai penyokong-penyokong I.M.R. yang masih dan telah habis belajar yang keluar dari UiTM.

KLIK UNTUK MAKLUMAT DR.SAHOL
Kejayaan Dr. Sahol begitu membanggakan orang Melayu dan Malaysia. Dan Dr. Sahol begitu dikenali dan disayangi oleh pelajar-pelajar UiTM kerana keprihatinan dan juga sifat peramah beliau kepada semua staff dan pelajarnya. JawaBernam sempat berVC-kan Dr. Sahol selepas perletakkan jawatan Dr. Ibrahim Abu Shah. MalaysiaKini jangan dicabar anak-anak Melayu Bumiputra atas fitnah yang kalian buat, kami akan turun menentang pembangkang dengan apa cara sekalipun. Fikirkan.

p/s: Kami pelajar UiTM pernah berarak beramai-ramai ke SUK untuk membantah kemasukan bangsa lain ke UiTM. Dan Kami pelajar UiTM akan terus melindungi UiTM walaupun telah tamat belajar. Kerana UiTM satu-satunya Universiti untuk Melayu. UiTM Sentiasa Di HatiKu!

7 comments:

  1. Dr Sahul ni sempoi ja, kalau ada masalah just g jumpa ja dia.

    ReplyDelete
  2. wujud mu disini ditanah anak merdeka
    bagai obor ilmu memayungi putera-puterinya
    pelopor hidup budaya bangsa
    agama dan negara....
    baka adam adli tiada di uitm

    ReplyDelete
  3. sape yang cakap??bini dia mengajar kat fakulti aku..cakap saje lebih,tolong sorang bangsa sendiri pom tidak;;

    ReplyDelete
  4. yang peliknya,nape nak dengki dgn sahol???malahan anak dia tu mmg power dalam akedemik kot..kawan aku pernah p rumah dia la..mmg ak fuck orang yang dop ngata orang lain..cam diri perfect

    ReplyDelete
  5. mana boleh berarak, lu nak kena Akta 174 ke?

    ReplyDelete
  6. Anon 5:38

    Kau tu kalau dah bangang macamana org nak tolong. Nak belajar kenalah usaha sendiri. Nie asyik nak mintak tolong lecturer je.. Belajar malas. Macamana melayu nak berjaya. Dah gagal, berarak ramai ramai kat PWTC, buat kecoh kononnya korang la yang memperjuangkan nasib mahasiswa. Ingatkan mak bapak korang duit cop sendiri kat rumah..... Bodoh punye org.....

    ReplyDelete
  7. malaysiakini. jangan cakap banyak. jangan jolok sarang tebuan. aku anak melayu hentam mampus kau,aku rela mati bagi memperjuangkan islam dan bangsa melayu.

    ReplyDelete

comment please.....