Konco-konco ku

Monday, February 27, 2012

HOT!! DULU BERPECAH KERANA DARAH, KINI BERPECAH KERANA POLITIK

Perpecahan antara Melayu yang dapat dilihat dari sudut pandangan seorang rakyat biasa. Jika dahulu kita mempunyai semangat assabiyah yang kuat antara Melayu sehingga tercetusnya 13Mei yang mana dilihat kali terakhir umat Islam Melayu bergabung tenaga dengan melupakan ideologi parti dan keturunan masing-masing yang pastinya Melayu pasti akan turun menjahanamkan bangsa-bangsa pendatang DAP dan GERAKAN. Maka wujudlah pelbagai kumpulan-kumpulan kecil yang berjuang tanpa kenal erti kalah. Maka telah muncullah pejuang-pejuang Melayu terulung seperti Selendang Merah.

Kita tidak dapat membezakan yang mana satu Melayu Mamak, Melayu Minang, Melayu Siam, Melayu Jawa, Melayu Banjar, Melayu Bugis, Melayu Campuran dan pelbagai lagi darah keturunan Melayu yang pelbagai. Kita tidak tahu pun yang kawan baik kita adalah dari Melayu darah yang berbeza. Asalkan berbicara dalam bahasa Melayu, mengamalkan cara hidup Melayu dan berpaksikan tiang agama Islam maka kita Melayu di Malaysia dianggap bersaudara. 

Bangsa Melayu adalah 'direct-blood' dari keturunan Keturah, isteri ketiga Nabi Ibrahim yang disembunyikan kewujudannya. Tidak keterlaluan jika kita katakan yang bangsa Melayu adalah bersaudara dengan bangsa Yahudi. Kaji balik sejarah asal usul Melayu. Kita adalah Bani Jawi yang hilang. Bani Jawi yang dicari oleh Bani Israel. Kitalah yang akan membunuh orang-orang Yahudi yang sesat lagi menyesatkan sehingga jika Yahudi ini bersembunyi dibelakang batu sekalipun, batu itu akan memberitahu kita yang ada orang Yahudi bersembunyi dibelakangnya.

Kini, perbezaan darah keturunan Melayu sudah tidak dihiraukan lagi kerana bangsa Melayu kini telah bersatu. Keturunan Jawa, Bugis, Banjar, Minang, Siam, Mamak malah Campuran sudah tidak dapat dibezakan lagi dek kerana perubahan pantas yang berlaku dalam Malaysia. Cara dan adat Melayu itu sendiri telah terhakis kerana arus permodenan yang agak pesat. Kini, Melayu itu sendiri yang telah mengikut acuan barat yang amat menjelekkan. Cara berfesyen, berkomukasi sudah tidak menggambarkan lagi siapa diri kita yang sebenarnya. Melayu sudah hilang jati diri dan adat susila. Malu bukan lagi sifat terpuji. 

Tetapi, masih ada juga yang membeza-bezakan Melayu dengan Melayu. Zaman telah berubah. Keturunan dan darah asal bukan lagi menjadi perbezaan. Kini, ideologi politik menjadi pemisah antara Melayu untuk bersatu. Kafir mengkafir, fitnah memfitnah terus-terusan merosakkan peribadi Melayu itu sendiri. PAS dan UMNO yang merupakan pemegang amanat Melayu di Malaysia sudah tidak sealiran lagi. Umpamanya PAS itu dari bangsa lain yang mana Islamnya warak dan dijamin masuk syurga. Umpamanya UMNO itu adalah umat Islam yang kuat Melayunya sehingga terciptanya PEKIDA, PERKASA dan lain-lain pertubuhan yang ingin memertabatkan bangsa Melayu dan Islam.

Seperti seraut lidi, ia akan patah jika bersendirian. Tidak jika dijadikan satu menjadi penyapu lidi. Inilah konsep yang cuba dihalang oleh perosak negara DAP. Mereka akan cuba memasang strategi ampuh dengan bantuan badutnya PKR. DAP bukan parti Cina tetapi parti yang didalamnya ada pelbagai bangsa yang tidak sedar diri. Mereka lupa asal usul. Mereka lupa sejarah sendiri. Mereka tidak sedar akan peri kekuatan bangsa Melayu. United Malays National Organization dan Pan-Malayan Islamic Party merupakan gabungan yang maha dahsyat jika bersatu. Lupakan segala ideologi dan kembali bersatu. Jangan sampai suara kita dicatu. Jangan sampai Melayu menyentuh kaki pinta restu. Jangan sampai Melayu hilang arah tuju. Fikirkan.

3 comments:

  1. Wak... Bersemangat aku baca entry wak kali nih... Membuak2 darah muda aku untuk kembalikan Martabat dan Maruah orang kita yang makin layu.... Kita hapuskan dulu Pengkhianat Bangsa!!

    ReplyDelete
  2. njalok ngapuro..
    kang entrie mu apik neman. Kumpulke anak-anak jowo ben kabeh nyokongi pemerintah. OJO percoyo karo politik pongkhinat bongso, ojo ngeik undi karo cina couvenis. Eleng karo pengeran. kabeh seng thadi nang muko dunio iki, urusan de ea. Nang ngopo selomo iki, BN di wee iee peluang merentah..
    ayoh anak-anak jowo. kito sepakat. Ojo pecahan. Rampes walik kerajaan PR seng saak iki. Pemerintah seng saak iki arek ngapuske hak-hak wong melayu. Kepi ea karo anak putu kita sesok. Bayang kea wrongpulotaun meneh.
    Sak iki urip nambah susah..Barangan kabeh podo munggah, larang..Seng sogih, kabeh Cino. Kito mesti golek dhalan kepi ae arek bangun kea rumpun kito. mulak kea kita ojo nge iee undi karo pakatan.
    Ojo lali pakatan maksud ne ea kumpulan sing jahat. Thadi ojo nyokong kumpulan jahat. Rak coyo bukak kamus Dewan Bahasa.
    Ngapuro wak

    ReplyDelete
  3. Pakcu cukup tertarik dengan kupasan dan sejarah yang Wak bentangkan. Dan sememangnya Rumpun Melayu merupakan satu kuasa besar suatu masa dulu semasa di bawah pemerintahan Kesultanan Melayu Melaka dan Bendahara Tun Perak.

    Jajahan takluknya hingga ke Inderagiri dan Segenting Kra tapi malangnya secebis demi secebis Bumi taklukan tersebut terlepas dan yang paling sadis dibimbangi lagi tanah pusaka ini pun bakal tergadai kerana perbalahan sesama sendiri demi politik. Kepandaian Melayu hanya berpolitik menikam sesama Melayu dan sanggup membiarkan orang lain keatas biarpun mereka bangsa lain asal berpuas hati jika dapat menjatuhkan sesama Melayu yang dikira tidak sealiran dengan ideologi politiknya.....

    Dan inilah yang bakal diwarisi jika benih perpecahan yang politikus tabur hari ini akan menyebabkan anak cucu kita yang mendatang akan menadah tempurung usang dinegeri sendiri.......walahualam

    ReplyDelete

comment please.....