Konco-konco ku

Friday, October 3, 2014

KHALID SAMAD TAK KAN HALANG PESTA ARAK SELANGOR

BERMULA pada 26 September yang lepas lagi Pesta Arak terbesar di Selangor telah diadakan sempena dengan Oktoberfest anjuran Carlsberg Malaysia. Perkara ini pun sudah didedahkan kepada orang ramai dan masih menunggu respon daripada Menteri Besar yang baru, Azmin Ali.

Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam ketika dihubungi memberitahu yang Pesta Arak Selangor ini tidak dapat dihalang dari penganjurannya kerana Malaysia adalah sebuah negara demokrasi dan pesta ini terbuka kepada semua rakyat berbilang bangsa dan agama. Tidak ada kena mengena dengan Pas.

Berkata kepada pemberita, Khalid Samad mengakui yang program anjuran seperti ini memang Pas tiada kuasa untuk menghalang kerana ini dibawah bidang kuasa Pihak Berkuasa Tempatan.

"Pesta Arak ini diadakan di Petaling Jaya yang mana kaum majoriti di sana adalah dari bangsa Cina jadi tidak ada masalah untuk pihak Carlsberg anjurkan, pihak kami (Pas) tiada halangan kerana tidak melibatkan kawasan orang Islam," katanya ketika dihubungi. - MsiaKlni.

Khalid bagaikan lepas tangan dalam soal ini. Teringat satu masa dulu dalam manifesto 2008, jika Pas menang di Selangor, kilang arak di PJ adalah premis pertama yang akan ditutup oleh Pas kerana mahukan Selangor mengikut perlembagaan Islam.

Namun setelah 2 penggal berkuasa di Selangor, premis itu masih kukuh dan tiada siapa yang berani mengusik. Sedangkan Hassan Ali yang dulunya merampas arak di 7 Eleven pun dipecat, ini kan pula nak tutup kilang arak.

Harap pengikut Pas sedar akan hal ini. 

7 comments:

  1. spt yg saya dengar masa ceramah ugama kat satu masjid lama dulu dah.....jika PAS dyberi peluang mmrintah Sgor walau sehari...kami akan tutup kilang arak.....PAS MEMANG LANCAUUUU

    ReplyDelete
  2. Ya....memang itulah yang selalu pas laungkan dalam ceramahnya di mana-mana tapi itulah kenyataannya bila mereka menang....

    ReplyDelete
  3. Bila SI BABI mengeluarkan fatwa.
    Kalau orang kerajaan yg cakap boleh dengarlah sumpah laknat dari pencacai BABI dapigs pkr laknatullah.
    Mana sdh pencacai BABI laknatullah ni.

    ReplyDelete
  4. Bila SI BABI mengeluarkan fatwa.
    Kalau orang kerajaan yg cakap boleh dengarlah sumpah laknat dari pencacai BABI dapigs pkr laknatullah.
    Mana sdh pencacai BABI laknatullah ni.

    ReplyDelete
  5. babi dan arak satu kelas haramnya. bila MP melayu islam berhujah pesta arak tak bolih dihalang sama saja macam dia yg makan babi dan tunggang arak hukumnya.

    wajarnya MP melayu bagi dalil yg sangat logik dan bolih diterima oleh semua masyarakat bukan sekadar bagi penjelasan guna kepala lutut. sangat2lah bahalol manusia yg jadi wakil rakyaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari ini wakil parlimen melayu shah alam benarkan pesta arak kerana itu hak org kapir, esok pesta kongkek dan menjubur dikuti pesta2 LGBT dibenarkan dikwsan shah alam itupon hak kapir juga. mp ni nama jer melayu islam otak tak pakai KERANA serangan virus babi, baik mampos dari ada mp serupa ini, dahlah wakil parti angok saja PAS

      Delete
  6. oh khalid samad
    di Selangor ni ramai orang German gamaknya sampai berjuta-juta orang

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...