Konco-konco ku

Thursday, October 16, 2014

PAS SUDAH TIDAK RASIONAL LAGI SEBAGAI SEBUAH PARTI RAKYAT

SEMALAM penganut Pas digemparkan dengan penarikan diri seorang anak tokoh terkemuka negara daripada parti itu. Tamrin Tun Ghaffar anak bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia telah menghantar surat penarikan diri daripada keahlian Pas berkuatkuasa serta merta.

Mungkin sudah tidak dipandang lagi, jadi Tamrin membuat keputusan untuk keluar daripada Pas memandangkan parti itu sudah lari jauh daripada memperjuangkan hak rakyat. Malah kini dilihat lebih rasis daripada Umno. Itu pandangan Tamrin selaku ahli Pas yang menjaja cerita berceramah seluruh Malaysia.

Namun sejak kebelakangan ini memang Pas dilihat semakin menurut perintah Dap. Banyak isu yang sepatutnya dipertahankan oleh Pas selaku sebuah parti Islam namun tidak mempertahankan hak orang Melayu dan Islam.

Jadi, tidak hairanlah apabila lebih ramai orang Melayu yang lebih rela menjadi ahli Dap daripada ahli Pas. Seperti contoh Melati yang cantik berpurdah namun lebih berminat kepada Dap kerana sikap pemimpin Pas yang terus bertelagah saban hari.

Nampaknya Pas sudah hilang taring. Sayonara Pas.

3 comments:

  1. ALLAH TELAH BERFIRMAN DALAM AL QURAN bermaksud: Dan apabila telah tiba yang benar maka akan hancurlah yang BATHIL (Orang Islam yg tak menerima fiman Allah ni bererti apa?) Mujurlah Tambrin Baba cepat sedar dan bertaubatlah. SAHABAT PAS (DAP/PKR) adalah golongan yang x percaya Allah dan menolak Nabi Muhammad SAW bukan iatu sahaj MENETANG SEKERAS-KERASNYA ISLAM/MENGHINA ISLAM/MEMPERLEKEH ISLAM/SANGGUP MENGATAKAN "OVER MY DEAD BODY" (Dah berkecaipun bangkai dimamah ulat tanah) JIKA NAK LAKSANA ISLAM DI MALAYSIA . PKR pulak "LIBERAL" SOKONG LGBT/APA SALAH KE ORANG MELAYU MURTAD DAN PILIH AGAM SENDIRI/SOKONG COMANGO. Yang peliknya, TOK GURU/USTAZ/PAK LEBAI DAN "ULAMA" DALAM PAS MASIH SOKONG KUAT DAP/PKR. Memang dunia dah nak kiamat agaknya (Hanya Allah sahaja yang tahu jawapannya)

    ReplyDelete
  2. MARILAH KITA BERMAI-RAMAI MENYERU TUAN GURU HADI AWANG/NIK AZIZ/HARUN DIN SUPAYA DIBERI HIDAYAH OLEH ALLAH. JIKA TIDAK JUGA BERUBAH apakah ALLAH telah menutup "MATA/HATI/TELINGGA" mereka dari depan/belakang/atas/bawah mereka seperti firman Allah dalam surah Yasin.. Allahhualam.

    ReplyDelete
  3. Allah dah KATUP hati mereka. NOKTAH...

    ReplyDelete

comment please.....