Konco-konco ku

Thursday, October 16, 2014

ADUN PKR MINTA MBSA HALAU DAN SAMAN PENGURUSAN UPTOWN SEKSYEN 24

SUDAH jatuh ditimpa tangga itulah yang terjadi kepada mangsa kebakaran Up Town Seksyen 24, Shah Alam apabila Adun PKR Batu Tiga, Rodziah Ismail meminta supaya Majlis Bandaraya Shah Alam mengambil tindakan tegas dan menyaman pihak pengurusan Dataran Usahawan kerana dikatakan mengabaikan ciri-ciri keselamatan.

Malah katanya lagi, para peniaga yang berada di situ sudah terlalu lama berniaga di kawasan tersebut. Rodziah meminta supaya MBSA menghalau mereka dan beri peluang kepada orang lain untuk berniaga.

Tindakan yang tidak wajar ini menimbulkan kemarahan peniaga Up Town Seksyen 24 kerana tidak prihatin dengan nasib yang menimpa mereka.

Jika dahulu semasa pentadbiran Khalid Ibrahim, para peniaga boleh bebas berniaga dan tiada timbul isu HALAU ataupun SAMAN seperti yang diutarakan oleh Rodziah.

Namun semenjak pertukaran MB baru ini wakil rakyat terutama daripada PKR sudah berani menghalau para peniaga yang 100 peratus adalah Melayu yang mencari rezeki di sana.

Inikah yang dinamanakan negeri berkebajikan apabila seorang YB Melayu sanggup menghalau peniaga Melayu yang sudah bertahun mencari nafkah di sana. 

Nampaknya Selangor juga bakal senasib dengan Pulau Pinang yang menghalau orang Melayu keluar daripada kawasan bandar.

Nasiblah penyokong Khalid Samad. Khalid Samad sibuk dengan pesta arak terbesar, pengundi Khalid Samad bakal dihalau oleh Rodziah.

5 comments:

  1. Mmg betul pun kata Rodziah tu. Maksud dia yg meniaga tu semua org kelantan jer, patut org Selangor lah yg majoritu meniaga kat situ

    ReplyDelete
  2. aku agak setuju ngan kenyataan anon..majoriti semua puak KElate je.. geng lain diorang x kasik peluang..cuba tanya tapak kosong...suruh srg membe speaking kelate srg membe speaking utara.. hehe.. tgk sapa dapat dulu..

    ReplyDelete
  3. Tak semua apa yg di katakan oleh pembangkang itu salah.ada kebenarannya.pikir secara rasional..hampir 80% peniaga di situ warga kelantan!!..kenegerian mreka kuat..tak kiralah anak selangor ke...anak perak ke....peluang nak niaga memang susah..bila mreka dah menguasai... Susah nak masuk niaaga..dan mreka dah pasak tmpt tu dari awal.oleh itu elok juga bazar uptown shah alam tu di selaraskan semula.saya ni nama saje anak selangor...tapi menumpang di atas tanah kelahiran sendiri

    ReplyDelete
  4. baca sini bagi faham..

    http://bm.selangorku.com/60962/kebakaran-di-uptown-mbsa-perlu-tegas-dan-saman-kecuaian-pengurusan-premis/

    ReplyDelete
  5. Memang patut dibakar pun....sebab tempat tu fah dikiasi oleh puak kelantan.....elok sangatlah terbakar

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...