Konco-konco ku

Friday, January 27, 2012

AZIZ BARI CALON PKR SABAK BERNAM??

Malam tadi sah lah Aziz Basi, bekas pensyarah KONTOL-BESI PR akan menjadi calon PKR di Parlimen Sabak Bernam. Diulang CALON PKR BUKAN PAS! Mungkin akan bersaing dengan Cikgu Rahman, Ahli Parlimen Sabak Bernam pada PRU13 akan datang. Sudah bersediakah jentera Sabak Bernam melawan 'winnable candidate' ni? Lets see n wait.

Dengan pengumuman ini maka tamatlah sudah desas-desus mengenai masa depan Aziz Basi yang sebelum ini tidak jelas beliau akan memilih parti mana sebagai wadah baru dalam dunia politiknya. Pengumuman ini sudah tentu akan meragut kemeriahan seketika penduduk Sabak Bernam kerana Aziz Basi adalah anak jati Sabak Bernam dan merupakan calon yang diagung-agungkan oleh pembangkang.

Sebelum ini Pemuda PAS ada menjemput Aziz Basi menyertai parti berkenaan dan tawaran itu disambut baik oleh dua Naib Presiden PAS edorgan. Kerusi Parlimen Sungai Besar katanya ditawarkan untuk Aziz Bari bagi menggantikan Ustaz Fadhlin Taslimin yang tidak pernah menang kerusi tersebut.

Tetapi dengan pengumuman yang telah dibuat sebentar tadi maka termaktublah yang Aziz Basi memilih PKR untuk meneruskan perjuangan mimpinya bukan PAS. Pengumuman itu juga menamatkan spekulasi pensyarah KONTOL-BESI ini mengenai masa depannya. PAS bukanlah pilihan pemimpin pakatan. PAS IS DEAD!

No comments:

Post a Comment

comment please.....