Konco-konco ku

Tuesday, July 1, 2014

AWAS!! VIRUS JAPANESE ENCEPHALITIS (JE) MEREBAK DI PULAU PINANG!!

BEBERAPA hari lepas dikhabarkan bahawa seorang pelajar berusia 12 tahun koma kerana dikatakan terkena virus bahaya iaitu Japanese Encephalitis (JE) yang pernah menggemparkan dunia beberapa tahun sebelum ini yang masih tiada lagi ubatnya untuk pemulihan.

Remaja yang berasal daripada Tasek Gelugor, Pulau Pinang ini dikatakan mengalami demam panas yang berlarutan sehinggalah koma tak sedarkan diri.

Rupanya jarak antara kawasan perumahan keluarga kanak-kanak malang ini dengan ladang ternakan babi terbesar di Pulau Pinang hanyalah sekitar 2 kilometer sahaja.

Dikatakan ramai juga penduduk yang mengadu kepada Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) tentang bau busuk yang dihidu oleh mereka hampir setiap malam. Namun tiada tindakan yang dibuat memandangkan kuasa pembuat keputusan terletak dalam tangan Ketua Menteri Pulau Pinang, Guan Eng.

Pelik apabila kawasan Melayu di Seberang Prai diluluskan lesen ternakan babi secara besar-besaran namun di kawasan pulau tidak dibenarkan kerana mengganggu kemajuan pulau. 

Sudahlah Melayu dihalau dari pulau, kini berdepan pula masalah hidu bau busuk babi.

Yang makan babi CINA. Yang kena penyakit MELAYU.


3 comments:

  1. Apalagi ada bukti Saman sahaja .... bangsa laknat ini perlu diajar termasuk kuncu2 nya dalam PR...

    ReplyDelete
  2. Bah. Kedua:

    Maka, sebab itulah lihat bagaimana BIJAKnya Kesultanan Melayu serta Bapa-Bapa Kemerdekaan TERCINTA Islam/Melayu kita, dlm. memastikan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

    Kami namakan dan kami panggil dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia)....

    Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini

    Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan…..

    Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

    Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada 7 wasiat yang disampaikan semasa Raja-Raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 5 Ogos 1957.
    .
    Dan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa HAKIM/Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm ,
    Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. Maaf, tersasul MENCARUT pula (di bah. pertama) - di bulan Puasa yg. MULIA ini.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

comment please.....