Konco-konco ku

Tuesday, January 28, 2014

MENTERI BESAR BARU UNTUK SELANGOR!!! #prkKajang

SEMALAM, Adun Kajang, Lee Chin Cheh (PKR) telah menghantar surat kepada Speaker DUN Selangor atas perletakan jawatannya secara sukarela tanpa paksaan atau desakan daripada mana-mana pihak. Itu hanyalah apa yang terkandung dalam surat tulisannya.

Secara tidak langsung Pilihanraya Kecil bagi DUN Kajang bakal berlaku. Episod dan babak seterusnya drama perpecahan PKR semakin ke klimaks.

Ura-ura mengatakan Anwar Ibrahim bakal bertanding di kerusi Kajang namun mengikut pengamatan aku, Anwar tidak akan menjatuhkan martabatnya sebagai bakal Perdana Menteri dengan hanya mahu menjadi Menteri Besar Selangor yang penuh kacau bilau.

Antara calon yang aku lihat bakal mengisi kekosongan yang diberikan mungkin Rafizi Ramli (MP Pandan) atau Wan Azizah (Presiden PKR). Kedua-dua individu ini adalah orang kesayangan Anwar Ibrahim. Sebagai de facto leader dalam PKR, keutamaan pasti diberikan kepada mereka berdua atas kesetiaan mereka.

Jika benar Wan Azizah bertanding dan menang kerusi Kajang, maka tidak mustahil isteri Anwar ini menjadi Menteri Besar kerana Khalid Gagap telah menyatakan kesanggupan beliau untuk mengosongkan kerusi Menteri Besar atas arahan Anwar Ibrahim.

Siapakah calonnya????

Dalam masa yang sama, kedengaran juga ada pemimpin dari PAS yang sudah bercita-cita untuk bertanding juga. Dengan berpandukan kepada 48% Melayu di DUN Kajang, PAS yakin wakil mereka pasti menang jika PKR meletakkan calon mereka.

Perancangan ini telah kedengaran sejak malam tadi dengan beberapa orang rakan rapat Dr. Rani telah menghubungi beliau menyatakan hasrat mereka. Namun mereka masih dalam perbincangan sama ada untuk masuk campur atau hanya menjadi pemerhati.


*TERKINI: Anwar Ibrahim SAH akan menjadi calon dalam pilihanraya kecil Dun Kajang. Ia diumumkan sebentar tadi dalam sidang media di Ibupejabat PKR yang turut dihadiri Anwar Ibrahim dan Khalid Ibrahim.

4 comments:

  1. Kalau kat Selangor, letak babi jadi calon pakatan rakyat pun boleh menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Melayu Selangor amat mudah diperbodohkan.
      DUN Kajang sangat istemewa, belumpon SPR membuat sebarang kenyataan, nama calon telah diumumkan lebih awal. Nama calon itu pula tidak lain dan tidak bukan adalah merupakan pelakon utama Drama Bersiri bertajuk Pembohongan itu Satu Seni, Pengikut Bodoh Selalu Ditipu.

      Delete
    2. Jangan marah kalau saya tegur. Selangor jatuh sekali lagi kepada Pakatan kerana terlalu ramai puak cina lahanat. Rata-rata kebanyakkan melayu di Selangor menolak PKR dan PAS. Melayu yang menyokong UMNO/BN tidak cukup untuk tumbangkan Pakatan, terutama semasa PRU 13, kerana nak UBAH, boleh dikatakan 100% cina lahanat undi Pakatan.

      Delete
  2. ya ya setuju kenyataan anda...ada makna tu

    ReplyDelete

comment please.....