Konco-konco ku

Sunday, January 26, 2014

MARI DESAK P. KAMALANATHAN AMBIL TINDAKAN TERHADAP GURU CINA HINA MAKAN RUMPUT!!!

CINABENG!! Itulah perkataan yang agak sesuai digunakan kepada seorang warga pendidik ini. Hanya kerana tidak dapat menyiapkan kerja sekolah, perlukah murid Tahun Empat didenda dengan menggantung loceng dan dipaksa makan rumput umpama seekor LEMBU??

Mana keprihatinan seorang guru yang dikatakan patut dihormati namun hakikatnya guru itu sendiri yang tidak menghormati orang lain, even kepada muridnya sendiri. Inikah contoh yang 'baik' yang ditunjukkan kepada anak muridnya yang lain?

Setelah perkara ini menjadi besar dan laporan polis telah dibuat namun sebagai balasan, hanya permohonan maaf yang terpacul keluar dari mulut guru Cina ini. Adakah Kementerian Pendidikan mahu lepas tangan dan membiarkan perkara ini berlalu begitu sahaja?

Umpamanya Timbalan Menteri Pendidikan terpaksa menutup mulut atas penghinaan ini. Mungkinkah P. Kamalanathan tidak melihat perkara ini sebagai satu kesalahan memandangkan yang melakukan niat jahat ini adalah seorang guru yang bukan dari bangsa Melayu?

Teringat kes di SK Sri Pristana, Sungai Buloh, Selangor yang mana seorang Guru Besar berbangsa Melayu digantung tugas hanya kerana anak murid berbangsa India makan di dalam bilik persalinan memandangkan kantin dalam kerja baikpulih semasa bulan Ramadhan yang lalu.

Maka, turunlah Timbalan Menteri Pendidikan ini dibawa bersamanya Menteri Pendidikan yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Mulalah marah-marah P. Kamalanathan sehinggakan Guru Besar sekolah terbabit digantung tugas sehingga kes selesai. Pantas sungguh tindakan Ahli Parlimen Hulu Selangor ini.

Namun yang mengecewakan adalah bagaimana pula hak murid yang makan rumput dan diperlakukan umpama LEMBU ini? P. Kamalanathan juga menghalang ibadah umat Islam qurban dilakukan di dalam sekolah sedangkan sebelum ini tiada bantahan apa-apa. Tetapi apabila ada pelajar Melayu yang dijadikan LEMBU oleh gurunya kenapa P. Kamalanathan membisu?

Bertindaklah dengan adil wahai Timbalan Menteri Pendidikan.

Rasa-rasa nak membisu terus silakanlah. Jangan tanya kalau ada yang kena tumbuk kali kedua.

7 comments:

  1. .... Ok laah..Lembu itu mulia lah ...kita orang sembah dan sanjung tau.... Ha ha

    ReplyDelete
  2. Beginilah jadinya bila menteri tak tahu tanggungjawabnya dia akan bertindak ikut otak lembunya...begitu juga bila seorang guru tak tahu tanggungjawabnya dia akan bertindak ikut otak babinya sama-sama bangsat.

    ReplyDelete
  3. ADA BERANI KE TIMB MENTERI TAMIL TU ....... SETAKAT MAKAN DALAM JAMBAN DAN QURBAN (LEMBU) BOLEH LE LANTANG BERSUARA DAN AMBIL TINDAKAN........POOOOODAH.....

    ReplyDelete
  4. blom dpt jawatan dulu bukan main baiknya dgn pengundi melayu. Bersimpuh tertib bila datang mengadap melayu merayu undi. Inilah resmi tebiat orang politik. Kalau tak ada perangai pura-pura, pandai berlakon memang tak layak jd orang politik!
    frm: aku melayu rasis

    ReplyDelete
  5. Najib najib....apa dah jadi ni najib ooiii....!!!

    ReplyDelete
  6. Bakar Aje BABI ni HIDUP2..campak ke laut..
    Baru BABI1MALAYSIA diam..

    BABI NI sekarang NAIK KEPALA PASAL MELAYU tak bertindak.

    ReplyDelete
  7. Sebab yg buat hal tu bangsa lain kalau melayu wah cepat bangkai tu bertindak..semuanay kangkong..termasuk laki rosmah boroi tu

    ReplyDelete

comment please.....