Konco-konco ku

Thursday, September 4, 2014

ANAK JATI SELANGOR MENOLAK JIJAH KIPAS JADI MB!!

HUJUNG minggu lepas sempat pulang ke kampung halaman di Sabak Bernam. Suasana seperti biasa, walaupun orang KL sibuk sambut Hari Merdeka, kat kampung macam tak ada sambutan pulak. Mungkin dah sambut malam.

Tak kisahlah nak sambut ke tak nak sambut.

Yang aku kisah ada juga orang kampung aku ni yang sambut penolakan Jijah sebagai MB. Ini dah kira bagus dah ni......

Nampaknya anak jati Selangor memang menolak Jijah sebab dia bukan orang Selangor.

Ada asasnya aku nampak kat sini. Dah la tak lahir kat Selangor, tak ada jasa kat rakyat Selangor, entah datang dari ceruk mana tak tahu, tiba-tiba bertanding kat Kajang lepas tu terus nak jadi MB.

GILAAAAA!!!!!

Orang Selangor sendiri pun tak ada nak berebut kerusi MB, ni orang luar pulak yang lebih-lebih.

Yang pelik bila sokongan pulak daripada Adun PR yang memang bukan anak Selangor.

Korang ingat Selangor ni negeri mak bapak korang ke??

BERAMBUS ANWAR DAN AZIZAH DARI SELANGOR!!!

7 comments:

  1. yg mengundi org luar sama-sama gila.

    ReplyDelete
  2. Tuanku Sultan Selangor boleh memulakan langkah untuk PRU14 dengan menasihati semua parti yang ingin bertanding dalam Selangor mesti lah anak kelahiran selangor. Daulat Tuanku

    ReplyDelete
  3. aku juga ada kesempatan balik ke sabak bernam minggu lepas. dalam 3 hari cuti tu aku ambil kesempatan membuat tinjauan rambang pendapat ahli2 tegar pas berkaitan isu mb selangor. pehh!!, tak sangka, begitu ekstrim pendapat mereka. mereka amat benci dengan pkr sekarang ini. aku sesaja tanya kenapa. mereka kata, onar dan kucar kacir ini dicipta oleh pkr (esspecially KETUM pkr). kenapa pas pula yang terpaksa menanggung azab? kecaman, fitnah, hinaan malah sesama pemimpin pas pun bergaduh. mereka dah hilang sabar dengan pkr. mereka kata jika akhirnya dun terpaksa dibubarkan, mereka akan pastikan tiada satu kerusipun yang akan dimenangi pkr. mereka berjanji akan memberi undi kepada mana2 parti yang menentang pkr. mereka kata biar pakatan rakyat kalah di kerusi tersebut asalkan pkr berjaya dibungkuskan. aku nak senyumpun tak berani sebab sebahagian mereka amat emosi. tak pasal2 kepala aku pulak kena seligi. senyum dalam hati je la, sebab mereka bukan konsistenpun, sekejap marah sangat,sekejap kecut telur...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak usin! ketua wanita pkr kata PR akan menang 56-0.

      Delete
  4. Mana ada PR atau Pakatan Rakyat sebab tak pernah d daftar? Kpd Ulama, Pemimpin, ahli, penyokong PAS> Renung kembali perjalanan PAS drp mula d tubuh. Tiap Kata Tindakan Diam setuju d rujuk kpd AllahSwt & Nabi MuhdSaw? Kerana politik tergamak tuduh Umno tolak Hudud tolak Islam agar dpt d label Kafir moga akan pukul KO? Tapi tak menjadi? Yg menjadi ialah Hadith "Siapa yg Kafirkn sdra Muslimnya; jika saudaranya tak kafir maka dia sendiri tak akn mati melainkn mempusakai kata2nya?". Lepas tu sanggah kerjasama politik Umno & Mic, Mca & undi bukan Muslim dhukum Kafir? Sedangkn NabiSaw pernah ada perjanjian kerjasama kerajaan dng NonMuslim Madinah? Jika Umno tak Kafir maka Kafir Kembali kpd PAS? Yg pelik PAS lupakn hal ini bila nampak peluang kerjasama dng NonMuslim dlm DAP, PKR dll kumpulan Individu & NGO? Dng sendiri katanya dulu makan diri boleh jatuh Kafir? Ibarat yg minum air tapi kata itu Arak? Dlm hangat PRU13 Ust Hadi d lapur kata tak perlu perjuang Negara Islam (DAP Bantah?) cukup perjuang Negara Kebajikn. Ini engkar matlamat AllahSwt Jadikn Insan & Jin utk Bertaqwa kpdNya. Malah Janji AllahSwt dlm Qur'an (Andai penduduk negeri bertaqwa AllahSwt akn Curah Rahmat drp pelbgai sumber/ Umat2 terdahulu maju mewah bila engkar UtusanNya, AllahSwt Timpakn Bala'? Kata2 itu boleh jatuh Kufur? Bila 2 Sumpah La'nat d lempar terhadap Anwar, Ulama ulung PAS d lapur kata tak ada Sumpah La' nat? Jelas dia menafi Ayat Qur'an AnNur 6-9? Itu satu drp penyelesaian Hudud? Boleh jatuh Kufur? Malah Ulama ini berpendapat org yg Sumpah La' nat itu boleh dhukum kerana bawa Finah? Bayangkn jika seorang wanita.d rogol tak dpt bawa 4 saksi yg lihat kemaluan masuk maka dia pemfitnah boleh d rotan 80 kali? Tak kan Islam sedhaif itu. Malah 4 saksi dlm Qur'an itu d sebut Umum? Islam agama akhir zaman sesuai zaman ini? 4 Saksi memyngkinkn mana 4 org yg pakar DNA, Video, Cap Jari termasuk bukti dng Sumpah La'nat? Dng balas Sumpah kpd 2 Sumpah itu Anwar dkira bebas drp Hudud (Rejam 2 Tuduhan). Itu semua dlm Surah AnNur itu. Takkan Ulama PAS tak terbaca? Yg pelik pejuang bertaraf global saperti Anwar lebih besarkn Sumpah Sivil Bala utk sabit Najib? Saya lebih 6 kali syor Anwar tak perlu buka rahsia dia cuma jawap ke2 Sumpah semua Melayu Muslim kembalu bersatu dJln AllahSwt walau masih perjuangn masing2? Tahun 2010 PAS setuju Kalimah AllahSwt bebas utk semua manusia. Keristian ambil kesempatan masuk Kalimah Allah dlm Bible yg akibatnya Allah ada anak Nabi Isa? Boleh jatuh Kufur? PAS tarik balik sokongn awal tahun 2013? Tapi dlm kes mahkamah PAS tak nampak bersama dng yg menentang? Kini MB Khalid nak d singkir yg isu jelas kerana dia berdiam Jais rampas Bible itu. Pihak ekstrimis agama & rasis bawa isu utk dia dtukar? Itulah puncanya. Inilah peluang PAS perbetul perjuangn (Terima MB Khalid Ahli PAS utk terus sbg MB). Jika MB Khalid ikhlas jaga Kalimah Allah, Insya AllahSwt Bntu dia. Mohon Hidayh Taufiq Allah agar Melayu Muslim Msia kembali bersatu dng Matlamat Rahmt Redza Allah walau masih dng cara perjuangn masing2. Mohon kemaafn. Saya bukn nak menghina, cuma agar sama2 kita insaf. Mahasuci AllahSwt segala puji syukur kembali kpdNya. Solawat Salam Keberkatan dSisi Allah dpohon bgi NabiMuhdSaw serta sekalian yg Baginda ingat & kasih juga sekalian yg ingat & kasih akn Baginda. Sama2 kita sentiasa Tau at Istigfar kembali kpd Allah harap Rahmt RedzaNya. Juga redza meredzai sesama kita dJln Alllah. Amin Ya Allah Ya Rahmn Ya Rahiim. Sekian

    ReplyDelete
  5. Belum cuba belum tahu..jika dun bubar baru kita tahu siapa menang siapa kalah..tahun 2014 tak sama dgn 2013..wait and see

    ReplyDelete
  6. keadaan kucarkacir ini senghaja anuar aljuburit reka sebuah sandiwara episot baru, test market gitulah kata 2 belia, dihujung nyawa sebelum anuar diterajang kepenjara kajang, ruang dan peluang ini dipenuhi semahunya, kenapa??? apa-apa pon tindakan kerajaan tak akan dapat tangkap dia hidup atau mati, kerajaan yg ada sangat sayang kat anuar, kan kita tau lebih 60X kes menjubur diliwat, ditangguh semacam dia berada dipihak yg benar dan baik, malah hakim bicara pon dia nak singkir macam dia singkir adun kajang.

    hanya disini layanan amat tinggi kepada manusia aljuburit, sehinggalah bini dia gelarkan anugrah tuhan dan mempunyaai pengikut otak sewel serupa yg menjunjung dan mengagungkan siang malam.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...