Konco-konco ku

Monday, September 8, 2014

SULTAN SELANGOR MURKA!! KERUSI MB BUKAN MILIK PKR & DAP!!


KENYATAAN media yang dikeluarkan oleh Pejabat Istana Selangor menunjukkan yang Sultan Selangor benar-benar dukacita dengan tindakan PKR & DAP yang hanya menghantar nama Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar.

Walaupun telah memberi tempoh tambahan 48jam untuk menghantar nama lain sebagai calon MB yang sesuai, namun mereka masih lagi ingkar dengan arahan Sultan.

Namun tidak bagi PAS yang telah menghantar nama calon dari barisan Exco PAS sendiri yang terdiri daripada Iskandar Samad, Yunus Hairi, dan Sallehen Mukhyi.

Dalam kenyataan media Sultan juga ada menyebut yang baginda boleh juga melantik MB daripada bukan parti pakatan pembangkang. 

JENG...JENG...JENG...

Nampaknya pakatan memang betul-betul dah tak berpakat.

Apa yang aku nampak sekarang, untuk menjadi MB perlu mendapat sokongan majoriti dewan. PAS menghantar 3 nama calon yang memenuhi syarat untuk menjadi MB.

Aku juga percaya, yang Sultan pasti akan memilih calon daripada PAS sebagai pengganti Khalid Gagap.

Sayonara Wan Azizah!

7 comments:

  1. Kesian sungguh DAPig ngan PKR..NAK DERHAKA SGT..buat PAS jgn gembira sgt jika dah pegang MB, Kami anak2 Sgor tetap perhati dan menilai korang..jgn seleweng kuasa udah ler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan ugut menguggut lagi,berilah sokonga utk kebaikan bersama,yg penting bukan dendam kesumat tapikesatuan,kedamaian dan kedaulatan bangsa ugama dan tanah air milik kita.Tolak saja penderhaka dan yg setia kena bersatu.

      Delete
    2. jika MB dari PAS apakah anwar reti duduk diam,
      selagi WAWI belum jadi MB DSAI akan cari jalan dengan cara apa sekali pun walau terpaksa melalui jalan berliku yg penuh ranjau dan duri.

      Delete
    3. Abang wawi kedalam, senyap lah

      Delete
  2. bila DSAI dah kedalam diam lah semua org....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...