Konco-konco ku

Wednesday, September 17, 2014

APABILA RAKYAT SENDIRI TIDAK HORMAT NEGARAKU, APATAH LAGI PEMIMPIN!! #S14

SEBENARNYA sedikit pun aku tak terkejut dengan perangai sesetengah orang yang konon mengaku rakyat Malaysia dan tuntut macam-macam apa yang orang lain dapat tapi semangat kecintaan terhadap negara tak ada langsung.

Mungkin segelintir yang berperangai macam ni...

Aku juga percaya, bukan semua kaum Cina macam ni... Sebab aku pun ada pergi panggung wayang baru-baru ni dan ada juga orang Cina yang hormat dengan lagu Negaraku...

Ini semua terletak pada diri sendiri...

Yang buat aku tak boleh terima apabila seorang pemimpin iaitu Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen yang mengeluarkan kenyataan terbuka mengutuk inisiatif kerajaan persekutuan memainkan lagu Negaraku di dalam panggung wayang.

What the hell is going on??

Bangsat sangat ke perangai tu sampai lagu kebangsaan pun tak boleh nak hormat..

Bukan setiap hari pun ko nak nyanyi lagu Negaraku...

Kalau tak nak nyanyi, jangan pergi panggung wayang masa tempoh nyanyian Negaraku di panggung wayang 28 Ogos hingga 16 September ni...

Bangang sangat ke?

Aku tak nak menyentuh kaum sebab aku dah jumpa kaum Cina yang betul-betul respect each others..

Tak salah saling hormat menghormati...

Tapi mungkin betul jugaklah orang tua-tua pesan kat aku ni... DAP sejak dari dulu sampai sekarang tak pernah anggap Malaysia ini negara dia sehingga DAP sendiri memerintah negara...

Fikirkanlah.

7 comments:

  1. Dah asalnya keluar dari burit babi memang bangsat la. MP ni patut dijatuhkan hukuman bunuh serta merta. Pukimak macam ni takkan teragak agak untuk membunuh kita sekiranya diberi peluang. Lu memang cina celaka.

    ReplyDelete
  2. Nothing RIGHT in his LEFT brain and Nothing LEFT in his RIGHT brain.

    ReplyDelete
  3. Babi dapig memang haram jadah!!!lu boleh pegi mampos la kalu xmau respect negara kami!!! Celaka la sume dapig d m'sia ni!

    ReplyDelete
  4. Pelik. Nak jadi wakil rakyat Malaysia tapi tidak menerima Malaysia sebagai Negaraku. Lebih baik jadi wakil rakyat kat negara Tongsan saja. Wakil rakyat sepatutnya mempunyai semangat patriotisme yang lebih tinggi sebab merekalah yang sepatutnya dipertanggungjawabkan untuk menjaga kedaulatan Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Kalau ditakdirkan satu hari negara kena serang dari pihak luar, puak2 komunis ni dulu yang cabut lari.. lagu Negaraku pun xrespect.. nak harapkan sayangkan negara? haram jadahhh!!

    ReplyDelete
  6. Kalau ditakdirkan satu hari negara kena serang dari pihak luar, puak opuak Cina Cina pengganas komunis DAP inilah yang merancangnya. Lagi terang nak bersuluh. Cina Cina biaDAPigs macam ini wajar dibunuh!

    MP PUKIMAK LANCAU SIAL!

    ReplyDelete
  7. oRANG MACAM INI SEPATUTNYA DIMASUKAN KEDALAM GUNI DAN DIBUANG KELAUT SULU........tUNGGU

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...