Konco-konco ku

Wednesday, July 16, 2014

PAS KUTIP ZAKAT FITRAH

PAS dah berjaya ambil alih peranan jabatan agama Islam.

Kutipan zakat fitrah pun nak dibuat orang PAS ni. Tak cukup agaknya dengan kutip derma tin milo setiap kali ceramah.

HEBAT!! 

5 comments:

  1. Sah ke bayar zakat gitu ?
    Pd aku bayar je la kat amil bertauliah, selamat, insyaAllah sah zakatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sah tu tetap sah, tapi ke mana duit tu pergi kita persoalkan. Silap2 nanti beri bantuan pada fakir berserta logo PAS, nampak hanya pentingkan politik je golongan PAShit ni

      Delete
    2. Siapa yang melantik amil2 Pas ni bagaimana kita maklum sultan aja yang berkuasa melantik amil. Jadinya Pas ni lantik orang2 mereka sendiri tanpa mengikut asnab yang 8 lagi pun parti politik mana boleh kutip zakatfitrah.

      Delete
  2. Was-was.. Tengok resit pun bukan khas utk bayaran zakat.

    ReplyDelete
  3. NGO-NGO Islam/Melayu tolong buat lapuran POLIS dan ke MAIN! Ini bukan sahaja jenayah SYARIAH bahkan melanggar undg-undg PERLEMBAGAAN!

    Lihat bagaimana BIJAKnya Kesultanan Melayu serta Bapa-Bapa Kemerdekaan TERCINTA Islam/Melayu kita, dlm. memastikan K’jaan Negeri mahupun K’jaan Persekutuan TIDAK punya kuasa MUTLAK utk. berbuat apa saja mereka suka kerana BUMIPUTERA ISLAM/Melayu sebenaqnya turun-temurun terlindung di bawah kuasa Eksekutif DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam NEGARA dengan MAIN sbg. PENASIHAT, dan juga PENJAGA hak Bumiputera – yg. jelasnya lebih berkuasa dari K'jaan negeri mahupun K’jaan Persekutuan, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3, 37 (1), 153 dsbnya - lihat di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

    Dan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di
    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm , Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

comment please.....