Konco-konco ku

Tuesday, October 27, 2015

KERAJAAN NEGERI SELANGOR ROBOH GERAI MELAYU LAGI!!!

SEDIH? Sudah menjadi fenomena biasa di Selangor apabila ada orang Melayu berniaga pasti ada yang mengarahkan bahagian penguatkuasa PBT agar meroboh serta merampas barang perniagaan mereka.

ARAHAN? Ya! Arahan daripada mata-mata lalat yang tidak senang dengan transformasi baru orang Melayu yang hendak berjinak-jinak dengan perniagaan.

Gerai yang didirikan oleh penduduk sekitar kawasan Kampung Sungai Tangkas, Bangi ini dirobohkan oleh MPKj semalam kerana mendapat aduan daripada Ahli Majlis katanya mengganggu lalulintas.

Alasan mengganggu lalulintas memang dasar tak masuk akal. Kalau betul nak berlaku adil apa kata MPKj robohkan dan rampas sekali gerai-gerai milik Cina yang berada di sekitar kawasan Sungai Chua? Ada berani??

Opsss... mengikut arahan Ahli Majlis DAP, gerai orang Melayu WAJIB diroboh dan dirampas barangannya. Manakala gerai milik Indon dan Cina WAJIB dibiarkan walau sudah menggunakan suku jalan utama.

KEBAJIKAN?? Penghapusan etnik berlaku di Selangor.

Sampai bila kita nak tunggu dan lihat sahaja situasi ini?

Masih tak sedarkah lagi orang Melayu di Selangor???

4 comments:

  1. apa nak marahkan kauorang juga yg pilih

    ReplyDelete
  2. Silap pilih sebab nak masuk syurga punya pasal. Lepas tu sokong parti dap rakan rapat masa tulah. Last2 bercerai apa kan daya kuasa telah dibagi dgn undi mereka dulu. Sekarang ni terima saja balasan kawan makan kawan.

    ReplyDelete
  3. Semoga ianya dpt membuka hati org melayu utk bertindak dgn rasional dan bijaksana pd pilihan raya akan dtg. Kali ini kita ramai2 .bangkit dan tolak mereka dan sekutu mereka.

    ReplyDelete
  4. Semoga ianya dpt membuka hati org melayu utk bertindak dgn rasional dan bijaksana pd pilihan raya akan dtg. Kali ini kita ramai2 .bangkit dan tolak mereka dan sekutu mereka.

    ReplyDelete

comment please.....