Konco-konco ku

Saturday, October 31, 2015

KERAJAAN DAP SELANGOR UBAH PROJEK RUMAH KOS RENDAH KEPADA RUMAH MEWAH!!

DAP/PR Selangor ragut hak rakyat miskin bandar. Rancangan perumahan kos rendah dan sederhana dibawa oleh Dato' Mohamad Satim Diman dibawah Kerajaan BN Selangor dahulu, diubah dan dibangunkan dengan perumahan mewah menjangkau RM1,000,000 (Ringgit Malaysia Satu Juta). Ini bukan salah pemaju kerana pemaju memang profit oriented. Tetapi, salah kerajaan negeri yang menukar dasar merompak hak rakyat miskin bandar.

Bukan 1, tapi 5 tapak rancangan perumahan kos rendah dan sederhana dilupuskan oleh DAP yang berkuasa penuh dalam MPSJ. Adakah rizab tapak sekolah kebangsaan dan sekolah menengah disitu juga bakal dilupuskan oleh DAP?

Perkara ini juga sudah disahkan oleh salah seorang penduduk di kawasan berhampiran yang mempunyai maklumat lengkat berkaitan cadangan projek rumah kos rendah tersebut.

Seperti yang di perkatakan oleh Zainudin Zainal, Pengerusi Persatuan Taman Puncak Jalil :

"Sebagai Ketua Cawangan UMNO Taman Puncak Jalil dan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Puncak Jalil....kami adalah berjiran dengan Bandar Kinrara, iaitu kawasan perumahan yang diperkatakan oleh Sdra. Taufiq Ilhami. Bersama ini, saya kongsikan Pelan Pembangunan Bandar Kinrara yang saya perolehi pada tahun 2006. Begitu jelas Fasa 6B2, 6B3 dan 6B4 adalah Tapak untuk pembinaan Rumah Pangsa Kos Rendah. Fasa 6B1 telah dibangunkan sebagai Perumahan Kos Rendah dan sekarang dikenali sebagai Flat Enggang. Bandar Kinrara. Flat Enggang dimajukan oleh Perumahan Kinrara Berhad pada tahun 2004 semasa pemerintahan Barisan Nasional dengan rumah kos rendah sebanyak 1,000 unit dan dijual dengan harga RM 42,000.00 seunit. Sekarang rumah kos rendah Flat Enggang boleh dijual dengan harga melebihi RM 100,000.00. Dengan itu, betullah apa yang diperkatakan oleh Sdra. Taufiq ini, memang Tapak ini telah dicadangkan sebagai Tapak untuk pembangunan Rumah Pangsa Kos Rendah.

Untuk pengetahuan semua, tanah Perumahan Kinrara Berhad di Fasa 5A5, Fasa 5A6 dan Fasa 6B5 telah dijual kepada MAWIP (Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan) dan bukan milik Perumahan Kinrara Berhad lagi iaitu pemaju Bandar Kinrara."



No comments:

Post a Comment

comment please.....