Konco-konco ku

Friday, October 10, 2014

"PAS JANGAN HIPOKRIT, MELAYU KENDURI PUN HIDANG ARAK" - TONY PUA

EKORAN bantahan yang dikemukan oleh PAS dan Perkasa baru-baru ini di pejabat MBPJ, Tony Pua sudah melombat dan menggeletar satu badan marah sama itu Nasarudin Tantawi dan Pas.

Tony Pua dikatakan marah dengan tindakan Pas yang bersekongkol dengan Perkasa semata-mata hanya mahu membantah Pesta Arak di Selangor.

Dalam satu kenyataan Tony Pua menyebut supaya Pas tidak campur tangan dalam penganjuran pesta arak ini kerana pesta ini hanya untuk bukan Islam. DAP mengutuk tindakan Pas yang sanggup bekerjasama dengan pertubuhan rasis Perkasa semata-mata mahu melawan DAP.

"Nasarudin jangan hipokrit, Melayu kenduri pun (ada) hidang arak," kata Tony Pua ketika dihubungi wartawan Malaysin Isider.

Tonya Pua juga minta Pas jika masih bersama pakatan berdiam diri dan jangan terlalu menunjukkan keislaman mereka untuk membantah apa-apa sahaja jika tidak mahu pakatan kalah dalam PRU14 di Selangor akan datang.

Kita tunggu jawapan Nasarudin Tantawi.

5 comments:

  1. Dr Mahathir : ‘Tahaluf Siyasi’ & Kejatuhan Andalusia
    Oct 10,2014 - by AIDC
    0
    1. Pada abad kedua hijrah pasukan Islam dari utara Afrika berjaya menyeberangi terusan yang kini dipanggil Straits of Gibraltar dan menakluk Semenanjung Sepanyol (Iberia). Dibawah pimpinan Tariq, pasukan Islam dapat mengalahkan pasukan Sepanyol dan Portugis.

    2. Selama 800 tahun Islam berkuasa di Semenanjung yang dikenali sebagai Al-Andalus oleh Arab.

    3. Tetapi orang Islam di Al-Andalus berpecah selepas pemerintahan Abdul Rahman Ke-3. Ketua-ketua Wilayah bersikap bebas dan Al-Andalus berpecah kepada beberapa negeri kecil. Negeri-negari ini sering bermusuh sesama mereka dan berperang.

    4. Dalam peperangan antara negeri-negeri Islam ini, ada yang meminta pertolongan orang Kristian Sepanyol yang memiliki tentera yang kuat. Pihak yang bersubahat dengan Sepanyol dapat menewaskan musuh Islam mereka. Tetapi pihak Sepanyol merebut pemerintahan wilayah yang ditawan. Negeri Islam yang mendapat pertolongan Sepanyol tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka lemah.

    5. Dengan cara membantu pemerintah-pemerintah wilayah Islam yang bermusuh sesama mereka, akhirnya Sepanyol dapat merampas balik seluruh Semenanjung.

    6. Yang terakhir ialah Wilayah Granada. King Ferdinand dan Queen Isabella berjaya mengalahkan dan menakluk Granada. Dengan ini tamatlah sejarah Semenanjung Iberia sebagai Negara Islam.

    7. Orang Islam dan Yahudi di Granada diberi tiga pilihan. Mereka boleh kembali ke Afrika Utara, atau memeluk agama Kristian Katholik atau mereka dibunuh.

    8. Inilah hasil “tahaluf siyasi” orang Islam dengan orang yang lebih kuat dari mereka.

    9. Apakah ada pelajaran yang boleh didapati dari sejarah Islam di Semenanjung Sepanyol.

    chedet.cc/

    ReplyDelete
  2. CONTOH YANG PALING BAIK DAN TEPAT

    ReplyDelete
  3. dugaan silih berganti kpd melayu dan islam setiap hari, pengamal politik songsang dan gila meroyan adalah orang melayu dan islam yg mendakwa HAMPas adalah pihak yg benar berjuang untuk islam, sejak berdekat HAMPas bergerak kearah kehancuran dan kebinasaan yg lebih besar kpd melayu islam.

    musuh islam sudah tidur lena kerana semua kerja meyemai benih kebencian sesama islam telah dilakukan oleh orang melayu islam sendiri yang akhirnya dengan mudah perpecahan teruis berlaku, justru musuh islam merancana ajenda yg lebih besar supaya keupayaan melayu dan islam terus lemah daripada semua sudut, natijahnya akan terjadi HAMPas = parti anguk saja.

    HAMPas adalah parti sampah sarap yg dipimpin pondan tua dan diterajuui politikus gila kuasa walaupon berlebal islam luaranya, hari ini semua fatwa dan hadis songsang telah membinasakan niat asal dan prinsip perjuangan parti metlamat menghalalkan cara walaupon haramjadah.

    ReplyDelete
  4. Dear Mr. Tony Pua, you talk like an asshole. you brains are full of shit. I have never been to a "Muslim kenduri" where they offer alcoholic drinks. NEVER IN MY LIFE has seen it. I don't know how those people appoint such a brainless skunk like to be their MP.

    ReplyDelete

comment please.....