Konco-konco ku

Monday, May 25, 2015

SPEAKER DUN SELANGOR LEBIH RISAU PASAL SAIZ TIKUS, BUKAN JUMLAHNYA!!!

SEJAK semalam viral gambar seekor tikus gergasi yang dikatakan ditangkap di USJ11 iaitu kawasan DUN Subang Jaya yang di wakili oleh Hannah Yeoh sebagai Adun Subang Jaya.

Mungkin benar seperti yang digembar-gemburkan oleh media sosial bahawa adanya tikus sebesar bayi ditemui di Selangor namun sudah semestinya MUNGKIN bukan di Subang Jaya.

Namun, tidak mustahil juga mungkin ada tikus sebesar Master Splinter ini ditemui dikawasan-kawasan bandar yang semakin tidak teratur semenjak pemerintahan PR di Selangor.

Kawasan tumpuan tikus ini seperti di Shah Alam, Subang Jaya, Puchong, Kelana Jaya, PJU dan beberapa kawasan yang tidak diselenggara dengan betul adalah penyumbang kepada pembiakan habitat jijik ini.

Jika benar kerajaan negeri prihatin dengan kesihatan rakyat Selangor, seharusnya perkara ini ditangani dengan cekap, bukan sekadar menjadikan berita ini sebagai mileage politik untuk popular dengan hanya bercakap tentang TIKUS GERGASI.

Apa tindakan yang sewajarnya dilakukan oleh pihak PBT Selangor bagi membanteras ancaman tikus ini yang bakal membawa mudarat kepada penduduk Selangor.

Fikirkan dan bertindak! 

Jangan sekadar bercakap dan menipu rakyat!

4 comments:

  1. Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia bila pula nak heret Najib ke Lembaga Disiplin Parlimen kerana memberikan keterangan palsu kepada Sidang Parlimen pada bulan Mac yang lalu?

    Apakah kerana bila dah dapat perabot baharu, dapat tandas baharu, dapat buat ubah suai pejabat dengan mengikut kehendak hati, maka Pandikar terus syok dengan jawatan hingga melupakan tanggungjawab dirinya sebagai Speaker Parlimen?

    Pasal di Selangor, di Penang pun samalah, Pakatan Rakyat bukannya tahu perintah, memerintah negeri pun tunggang langgang, kalau memerintah negara mau lingkup negara ini.

    Oleh itu Najib dan kuncu-kuncu perlu dikenakan tindakan tegas yang segera supaya Barisan Nasional dapat diselamatkan dan dapat menjayakan aspirasi kemenangan Barisan Nasional di seluruh negara dan menguasai seluruh negeri dalam Persekutuan Malaysia dalam PRU 14 kelak.

    Dengan syarat, Najib dan kuncu-kuncunya perlu berundur, kemudian ambil tindakan terhadap mereka, dakwa mereka di mahkamah, barulah kerajaan akan dilihat telus dan bertanggungjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey junior ke ni?

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Nah. Just new generation of RBA. We are so busy with this Najib vs Tun M saga that we forgot about them.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...