Konco-konco ku

Saturday, April 12, 2014

SELEPAS 50 TAHUN DITEROKA, AKHIRNYA KERAJAAN NEGERI RAMPAS TANAH ORANG MELAYU!!

SETELAH lebih 50 tahun datuk moyang meneroka tanah hutan sungai karang, akhirnya pada tahun 2014 ini kerajaan negeri melalui Pejabat Tanah Daerah Sabak Bernam mahu mengambil alih tanah tersebut yang sekian lama menjadi sumber mata pencarian penduduk setempat hasil desakan pentadbir negeri.

Di dalam satu surat yang telah dihantar kepada peneroka tanah di Parit 14 Darat Simpang 5, Sungai Besar, Pejabat Tanah Daerah Sabak Bernam meminta para peneroka menyerahkan tanah yang telah diteroka mereka kepada kerajaan negeri menggunapakai undang-undang kerajaan negeri sedia ada.

Tanah itu diteroka sebelum kawasan hutan yang penuh semak samun satu masa dulu digazetkan menjadi Hutan Simpan. Tanah itu jugalah mata pencarian datuk moyang anak cucu peneroka bagi membesarkan keluarga mereka. Tanah itu juga sudah didirikan rumah dan pondok buruk mereka daripada panas dan hujan.

Kenapa baru sekarang mereka mahu mengambil alih tanah?

Adakah kerana penghuni kawasan tanah hutan ini adalah pengundi Barisan Nasional di Parlimen Sungai Besar?

Atau adakah ini satu lagi strategi menghalau orang Melayu dari tanah lahir sendiri?

Tahniah kerajaan negeri Selangor.
Tahniah Khalid Ibrahim.
Tahniah Pakatan Haram.

Ketika negara sedang dilanda kekangan ekonomi. Kerajaan negeri menambah beban penduduk kampung dengan menghalau mereka dari rumah sendiri.

Inikah yang dinamakan negeri berkebajikan?

Jika ada yang bertanya kenapa semasa pemerintahan BN dulu, tanah hutan simpan ini tidak diambil alih oleh kerajaan BN semasa Mat Taib, Abu Hasan Omar, mahupun Khir Toyo.

Jawapannya adalah kerana yang duduk, menetap dan beranak pinak di tanah tersebut adalah orang MELAYU!!!

Fikirkanlah sendiri wahai MELAYU Selangor!!!

11 comments:

  1. Cakaplah sampai lidah ni mencecah tanah, mereka ni tak akan berganjak dari perjuangan DSAI. Puak-puak UMNO/BN selalulah berjumpa dengan rakyat jelata yg menyokong kamu secara santai. Tak perlulah nak buat majlis respsi cukup sekadar bertanya khabar.

    ReplyDelete
  2. Ada MELAYU URBAN yg MODEN n WESTERN kisah?...kalau tak mampu duduk di Seangor BERAMBUS kata mereka....Selangor hanya utk CinaBENG, Pariah dan Melayu URBAN yg LIBERAL, PROGRESIF dan pendokong LGBT....MELAYU normal, islamik tulen n penentang PLURALISME n LIBERALISME di HARAMkan duduk di Tanah Selangor.

    Mana2 tanah yg diteroka, scr automatik akan menjadi hak milik CinaBENG n Pariah Keling extremist Evangelista....Melayu Urban tukang TAKBIRRRRrrrrrrr n clap...clap....clap

    ReplyDelete
  3. Cina yg duduk haram Malay reserve land nak diberi tanah pulak? Refer artikel dalam the star . mmg sial la kerajaan Selangor Khalid Flintstones

    ReplyDelete
  4. Hehehehe..inilah kesilapan besar BN dulu....suka main tarik tali...sudah2 nya rakyat gak jadi mangsa....pemimpin bertukar ganti Merc...apalah nasib org Melayu kini..lari dari mulut rimau..masuk mulut buaya...sama2 je kena lahap...tubuhlah Perkasa,Pakida dan macam2 pertubuhan dan koperasi...yg mengenyangkan...dua tiga kerat org Melayu..

    ReplyDelete
  5. Bodoh punya admin..
    Hanya tanah2 Melayu yang memang layak dirampas ... bangang ... Hak bangsa asing jangan diusik ..bangang nak mampuuus... nanti Undi PRU14 hilang .... orang melayu hanya layak duduk kat hutan ... lagipun sg karang ini sesuai sebagai HUB Maksiat Rumat Urut dan Kelab Malam yang boleh menjanakan pendapatan negeri..
    LAIN KALI NAK TULIS GUNA OTAK ...he he he

    ReplyDelete
  6. Jangan salahkan khalid ikut suka dialah yg beri kuasa pun orang melayu yg mengundi Pakatan haram dia yg menzalimi bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  7. Adakah tindakan yg sama akan diambil jika yg menduduki tu dr bangsa Cina ?
    Setelah P. Pinang, S'gor pulak.

    ReplyDelete
  8. Kenapa selepas 50 tahun baru kerajaan nak rampas semula tanah yang diduduki secara haram? Kenapa tak rampas 40 tahun lalu, atau 30 tahun lalu?

    ReplyDelete
  9. Padan muka orang2 melayu yg sokong bn..sokong lah lagi pru14..nanti dpat lagi besar hadiah PR nak bagi...saya sokong penuh..amik je..tanah tu tanah negeri..teroka tu lain cerita...dah miskin nak buat mcmn kan..hahahaaaaa..
    patutlah.
    .....Malaysia dan umno jahat..takdo satupun cina yg bilionair di malaysia...semua adalah 'melayu'...memang kaum cina di rasiskan oleh kaum melayu...sebab itu takdo sorang pung cina yang kaya raya mengaut hasil bumi di yanah melayu.....

    ReplyDelete
  10. Apakah admin ni bangang sangat? Tidakkah kau tahu Tanah Melayu memang untuk di rampas. Semua ini sudah termaktub dalam undang-undang negara DAP, jika Melayu mempunyai tanah ia menjadi satu kesalahan disisi undang-undang dan boleh dipenjarakan. Sepatutnya mereka yang kena halau tu kena berterima kasih kepada kerajaan DAP kerana bertimbangrasa tidak memenjarakan mereka. Inilah Melayu yang tidak sedar diri dan tahu berterima kasih, dahlah menumpang ditanah cina tapi ada hati nak menuntut tanah lagi. Saya peringatkan sekali lagi negara ini cina yang punya...melayu tiada hak...melayu pergi berambus.

    ReplyDelete
  11. Pd 1997 saya teroka 5 ekar diempangan batu, mukim batu balang dlm kaw simpanan melayu tapi tak diluluskan (PTG/4/1/1xx bth 08/12/1997, pd 2005 fail permohonan plot yg sama bersalin kulit pd pendatang asing dah dapat Borang 5A, mai samasama poie terok laie sekali 013-3934407

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...