Konco-konco ku

Tuesday, April 8, 2014

#GST : KENAPA PEMBANGKANG SUSAH NAK FAHAM?? #S14

Banyak yang diperkatakan di Perbahasan Di Parlimen dan perbincangan akan diteruskan esok. PR seolah olah menyatakan tidak ada langsung kebaikan GST ni. KERAJAAN ini adalah yg paling pundek, hanya nak menyusahkan rakyat. Betul ke ni?

Kalau benar GST tiada langsung kebaikkannya, tak sesuai langsung pada hemat PKR, kenapa Budget 1993 GST pernah dibentangkan? Siapa Menteri Kewangan pada masa itu?. This is my problem, PR oppose just the sake of opposing, just because you are Opposition. Bile nak matang ni?

Hujah hujah dari pembangkang mengelirukan rakyat seolah-olah menyatakan cukai yg dikutip di setiap peringkat Pengeluar, Pengilang, Pemborong, Pengedar dan Peniaga dilepaskan sepenuhnya kepada Pengguna atau Rakyat. Mereka ini hanya Pengutip Cukai bagi Kerajaan kononnya. Ni mana belajar ni?. 

Untuk GST, kerajaan menurunkan CUKAI SYARIKAT. Kalau dulu, cukai dikutip melalui Cukai Syarikat yang banyak loopholes, lubang-lubang. Sekarang lebih terarah melalui Consumption tax ie; GST. Kan bagus peniaga ni yang dulu lari tax sekarang terpaksa bayar tax?.

Saya tak kata harga tidak akan naik. Ade yang naik dan ada yang turun, secara keseluruhan harga akan naik sedikit. Yang lebih penting pemantauan. Makmal kajian harga perlu diperhebatkan supaya kita tahu barangan yang naik, naik berapa dan bukannya naik sebab BAJINGAN-BAJINGAN PENIAGA YG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB menaikkan harga sewenang wenangnya. 

Takkan lah pulok, cukai perniagaan dah turun, peniaga nak cari untung pulok naikkan harga. GEMUK LAH WEAH.....

Tidak ade siapa yg sukakan tax. Kalau boleh kita semua nak free. Tapi kite juga nakkan world class infrastructure, nak moden setanding dgn negara2 maju yang lain. Insiden #MH370 pulok, kita nakkan sistem pertahanan yang canggih dan moden. Nak cari mane duit ni?... nafsu beso, nak bayar cukai bising... 

3 comments:

  1. Bukan xfham..saja buat Modal Politik Semborono mereka..or simple BODOH Xleh nak DIAJAR

    ReplyDelete
  2. anti-LGBT , PR dan Ad-DajjalApril 8, 2014 at 1:27 PM

    Depa ni bukannya tak faham...saja buat2 tak faham. HAram jadahnya pembangkang....Tahu nak bangkangsaja.....kharrrk ptuihhhhh

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya ada orang yang takut bila GST dilaksanakan, maka terkawallah harga yang sekarang sukahati je mereka naikkan. Siapa sebenarnya yang susah hati tu. Yang peliknya orang kita ni tanpa sedar atau tak sedar digunakan untuk menentang kerajaan. Dulu asyik kata kerajaan yang dipimpin oleh pemimpin sekarang bodoh. Sekarang baru tahu panasnya tengahari macamna bila matahari mula menyinar. Harap orang kita faham maksud saya. Kerana hendak bantu orang2 kitalah kerajaan sekarang tengah menyusun strategi penambaikkan, mana2 yang patut dinaiktarafkan. Sebagai rakyat kita kena bersabar jangan dengar kata2 pembangkang yang menghasut. Tengok sekarang negeri2 yang diperintah pembangkang huru-hara kerana mengikut selera pemimpin2 tinggi mereka. Habis tanah2 orang kita dah ditukar jadi hakmilik bangsa mereka. Niat mereka sebenarnya nak merampas terus tanahair kita. Mereka takut hudud dilaksanakan. nanti kegiatan segala maksiat yang haram bagi kita tetapi tidak bagi mereka secara tak langsung akhirnya semuanya akan disekat. Itu yang mereka menghasut menghina dan menuduh pihak polis sebab sekarang tak kira masa pihak tersebut bekerja siang malam untuk membenteras semua kegiatan tersebut. Yang peliknya tutup sini, bukak sana. Tangkap sini sana terlepas, cegah sini, sana tumbuh balik. Tak taulah bila masalah kegiatan maksiat ini akan lenyap terus dari bumi bertuah ini. Selagi bangsa tu ada selagi tulah segala kegiatan maksiat takkan berakhir, kerana itulah punca rezeki mereka. Mereka tu kayapun dengan hasil maksiat tu juga. Pusat judi, ekor haram, pelacur, arak semua kegiatan basahan kehidupan bagi orang2 kafir.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...