Konco-konco ku

Tuesday, September 22, 2015

"HADI AWANG KURANG SIUMAN!" - TONY PUA

PERHATIAN kepada ahli-ahli PAS. Tony Pua cakap, Presiden korang KURANG SIUMAN.

Masih nak berdiam diri lagi ke? Ke BACUL dan takut dengan Mat Sabu tajaan DAP???

Tony Pua hari ini dalam laman FB nya mengutuk ucapan Hadi Awang kepada orang bukan Islam semasa dalam ceramahnya baru-baru ini yang mana kaum Cina dan India boleh menerima komunisme (DAP) kenapa tidak ISLAM.

Mungkin Tony Pua terasa yang parti DAP mengamalkan fahaman komunisme maka ditempelaknya Hadi Awang.

Kalau macam ni keji pun ahli PAS masih berdiam diri. Tak tahu nak cakap apa lah.

Mungkin Mat Sabu dah tabur duit DAP atas ahli PAS kot....

3 comments:

  1. Bilalah Melayu nak bersatu? Tolonglah ...bersatu Pas dan umno!!!
    Pas masih mahu berkerjasama dengan PKR yg bersekongkol dengan dap. Cuba jelaskan atas sebab apa? Atas sebab apa? Bukankah umno ingin bersatu? Kalau atas sebab hudud... pkr juga tolak hudud!!! Kalau sebab rasuah... pkr dan dap juga tak suci dari rasuah!!! Atau ego kita, periuk nasi dan kedudukan kita? Lihat sendiri pemimpin spt mat sabu yg kluar pas... timggalkan pas kerana sudah tiada kedudukan dlm pas... jadi salah ke kalau dikata mereka berjuang utk periuk nasi.
    Masalah utama dgn kita melayu ... kita tidak boleh bersatu. Agama islam menuntut kita bersatu. Dalam solat berjemaah pon walau kita tidak puas hati bacaan imam itu laju atau perlahan, pendek atau panjang...makmum tetap tidak boleh mendahului imam. mungkin inikah yg Allah nk tunjukkan bagaimana kita boleh bersatu?

    Kita telah berpecah kerana politik... kita berpecah kerana "aku lebih islam".


    “No group should claim that it alone conforms to Islam's fundamentals and that it alone possesses perfect Islam and the final word on every issue. Every group should listen to the rest with open hearts, without firing bullets, and without throwing accusations, and without nullifying each other's opinions.

    Dr. Mustafa Mahmud

    “The true Muslim tries to understand people but does not make judgments on them, and he may call them to what is good and right, but he does not impose his opinion upon them. As for reckoning and taking people to account, that solely belongs to God.

    Dr. Mustafa Mahmud

    ReplyDelete
  2. Dalam suasana politik negara... kita perlu bersatu... bersatu bukan kerana utk memijak bangsa lain...tetapi bersatu supaya kita tidak dipijak mereka!!!
    Jelas pemimpin kita telah dipijak... kita masih bertelagah tentang isu2 yg sama.

    ReplyDelete
  3. Orang Cina dan India tak terima komunisma kata Tony Pua alias Tody Pui.Fahaman apa yang jadi pegangan bangsa ni dalam DAP.Tody Pui ini cuba menidakkannya.Aku rasa yang gila adalah Tonypua iaitu Crazy PIG.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...