Konco-konco ku

Wednesday, June 3, 2015

SERANGAN TUN M KEPADA MUHYIDDIN YASSIN! APA LAGI YANG TUN M MAHU??

SELEPAS serangan terhadap Perdana Menteri, Najib Razak tentang 1MDB, BR1M dan beberapa lagi inisiatif kerajaan bagi membantu rakyat dan negara. Kini serangan kedua dihalakan pula kepada Tan Sri Muhyiddin, Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran Malaysia.

Beberapa isu seperti PPSMI turut diungkit oleh Tun M dalam satu Forum yang dianjurkan oleh beberapa funder beliau. Gayanya Tun M tidak bersetuju dengan segala langkah kerajaan bagi membantu rakyat dan negara untuk menjadi negara maju.

*************************************************
Tun M juga menyatakan kekecewaan beliau dengan Kementerian Pendidikan kerana membatalkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Menurut beliau, matapelajaran Sains dan Matematik adalah sesuatu yang berubah setiap masa dan teori-teori tersebut datang dalam bahasa Inggeris. adalah sangat memakan masa untuk menterjemahkan ia ke dalam bahasa Melayu. Penterjemahan tesebut memerlukan individu yang menguasai bahasa Inggeris, bahasa Melayu dan juga Matematik dan Sains.

“Pemimpin negara hanya menceritakan tentang pendapatan tinggi sahaja untuk menjadi negara maju. Indikator saya tidak khusus kepada....BACA DISINI.

1 comment:

  1. As someone who is very loud on critics to 1MDB issue, i think Tun M is tired more than me and more than anyone else. Many Malaysians wants to move on and this is the good time to focus to another drama sparked by the online newsportal. By all means, i don think Muhyiddin is the best target for Tun M.

    ReplyDelete

comment please.....