Konco-konco ku

Tuesday, June 23, 2015

DAP SUDAH MULA MEMPERSOALKAN HAK ISTIMEWA MELAYU & BUMIPUTERA!!!

Penduduk Melayu Pulau Pinang yang mengundi PAS dan DAP telah dikejutkan pada tahun ini dengan notis surat untuk memansuhkan diskaun 5% orang Melayu dalam pembelian rumah, seperti yang dinyatakan dalam perlembagaan melalui kuasa kerajaan negeri, DAP.

Natijahnya, umat ‘Melayu Zuhud’ yang memilih pakatan pembangkang tidak dapat lagi membeli rumah dengan diskaun 5%, mungkin buat selama lamanya. Jika sebelum ini mereka kerap melaungkan slogan seperti, “Ini kalilah!”, “kita Tukar!”, “kita Ubah!”, kini slogan tersebut telah bertukar sebaliknya, dan memakan diri.

Pemansuhan diskaun pembelian rumah sebanyak 5% ini memang di luar jangkaan penduduk Melayu Pulau Pinang, terutama sekali mereka yang telah mengundi PAS dan DAP. Ramai di kalangan mereka yang ‘makan hati’, menangis dan terkejut atas notis yang diarahkan oleh Exco-Exco DAP Pulau Pinang itu. Tetapi apakan daya, inilah nasib yang harus diterima penduduk Melayu Pulau Pinang yang telah memilih PAS dan DAP sebagai wakil rakyat mereka.

“Tahukah kami orang cina juga membayar cukai? Mengapa Melayu saja ada diskaun? Bukankah ini punca rasis?” ujar DAP dengan bongkak seakan mempersoal Perkara 153, Hak Istimewa Orang Melayu.

Baca lagi di SINI.

6 comments:

  1. Tahniah Melayu Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  2. Padan muka berkawan lagi dgn dapig kafir harbi

    ReplyDelete
  3. Padan muka berkawan lagi dgn dapig kafir harbi

    ReplyDelete
  4. Betul 2...org cina byr cukai...melayu x sedar diri juga byr cukai... Bgus kan ...kena pilih org yg tidak bergantung pd subsidi...buat per nk diberi subsidi...bukan minta sedekah kn.....baguuss.....

    ReplyDelete
  5. Tah. Tapi time mengundi pangkah jugak pembangkang. Bodow mak datuk melayu penang yg mcm ni...

    ReplyDelete
  6. kena control keluarga cina jangan bagi beranak banyak. keturunan depa cepat membiak. la ni nk dekat sama banyak ngn melayu dh depa. bahaya masa depan bangsa melayu.

    ReplyDelete

comment please.....