Konco-konco ku

Thursday, April 16, 2015

AKTIVIS PKR TUNTUT NAIK GAJI, MB PKR LUPA BUDI!!

KESIAN? SEDIH? Agak kelakar apabila Ekhsan Bukharee, Guru KAFA yang menuntut kenaikan gaji guru KAFA yang juga merupakan aktivis mahasiswa PKR yang kerap bersama-sama PKR dalam demo dan ceramah anjuran PKR.

Namun hakikatnya tidaklah seharum yang diharapkan apabila JANJI TINGGAL JANJI.

Sedangkan aktivis mahasiswa yang banyak jasa kepada PKR pun menidakkan segala tuntutan inikan pula rakyat biasa yang terang-terangan menentang PKR.

Jadinya, apa kelebihan menjadi aktivis mahasiswa yang merusuh kehulur hilir sedangkan tuntutan yang tidak seberapa tidak boleh dimakbulkan oleh pentadbiran negeri Selangor.

Jika bertanya kepada rakan-rakan Ekhsan Bukharee siapa yang tidak kenal. Merupakan sahabat baik kepada Adam Adli dan Wanji. Kerap menghadiri ceramah-ceramah politik dan pernah juga menjadi penceramah untuk menghasut rakyat menyokong PKR.

Tetapi inilah balasan yang diberikan kepada beliau.

Jadi, mana yang PKR kata NEGERI BERKEBAJIKAN???

6 comments:

  1. depa ni tak serik kena kelentong ngan pkr kalau ada demo muka depa kat depan sekali senang polis nak tengok..nasib anak melayu yang bijak pandai diperbodohkan pr

    ReplyDelete
  2. Padan muka dia ! Lepas ni jangan tersengih-sengih nak mintak tolong BN/ UMNO pulak ye.
    Buat kerja tak ikut akai itu lah dia.

    By:Pak Mat Kampung Hulu

    ReplyDelete
  3. Masa berdemo sudah dapat upah, apa mau naik gaji lagi. Adam Adli sudah bagus jadi Pensyarah PKR universiti. Aku tengah tunggu bila Rosmah nak saman che gu bard pasal cincin 24juta

    ReplyDelete
  4. Ustaz ke manusia macam ni? Sekarang ni Ustaz pun hanya pada nama sahajalah, berjubah, beserban, tapi kelakuan lebih dahsyat dari mat rempit.

    Malahan lihatlah ceramah-ceramah agama sekarang ini, entah apa-apa. Sebab itulah aku malas ke ceramah agama, kecuali yang mengajarkan hal ibadat, hukum agama, itu aku sukalah, tapi yang jenis ceramah tak tentu hala, menjerit-jerit, memaki hamun, menyumpah seranah, tak tahulah itu ceramah agama ke, ceramah orang gila ke tak tahulah.

    Inilah orang agama akhir zaman, manusia yang bertopengkan agama, tapi bertuankan nafsu serakah.

    ReplyDelete
  5. Ooo rupa rupanya malaun ni yg selalu hadir dgn Adam Adli dlm Demo tu..Padan muka..mula mula makan duit haram sumbangan kerajaan persekutuan..lepas tu lawan..sekarang parti PKR yg kau sokong ada hati ke nak tolong yg kau menyalak itu...ustaz BAGHAL

    ReplyDelete
  6. BRO. . .HARI INI SINGGAH SOLAT JUMAAT DI MASJID KG BT 8 RAJA MUSA.
    SELEPAS BILAL AZAN JEMAAH BANGUN SOLAT SUNAT.
    SEMENTARA MENUNGGU KHATIB NAIK MIMBAR TIBA2 ADA ORANG AMBIL MICROPHONE BERSYARAH. MAKA MENUNGGU LAH KHATIB SAMPAI DIA HABIS BERCAKAP SEDANGKAN WAKTU JUMAAT SUDAH LAMA MASUK.
    BUKANKAH LEBIH BAEK DIBUAT SEBELUM MASUK WAKTU ? BUKANKAH ITU MELENGGAH2KAN FARDU ?
    JAI SAMPAI TERLELAP MASA KHATIB BACA KHUTBAH.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...