Konco-konco ku

Thursday, April 23, 2015

#PRKROMPIN : PAS UMPAMA CENDAWAN SELEPAS HUJAN. - TAN SRI ISA SAMAD

"PAS umpama cendawan selepas hujan. Hadir hanya apabila ada pilihanraya namun apabila diperlukan menyorok hingga lupa tanggungjawab." kata Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad dalam ucapan Majlis Pecah Tanah Dewan Semai Bakti, Felda Keratong 10 petang tadi.

Benar lah apa yang dikatakan oleh Pengerusi Felda tersebut. Bukti telah banyak dan terlalu ramai wakil rakyat daripada Pas hanya pandai cakap namun apabila ada rakyat yang meminta pertolongan terus ditujunya kepada Pusat Khidmat UMNO Bahagian.

Situasi yang sama dimana juga. Tidak dinafikan yang Pas hanya popular dengan fitnah yang direka sedangkan untuk berkhidmat kepada rakyat setempat sunyi sepi.

Namun apabila datangnya pilihanraya kecil atau pilihanraya umum, mulalah mereka berbondong-bondong hadir konon hendak membantu. Dengan ceramah-ceramah fitnah yang dilemparkan hampir setiap malam tetapi pada akhirnya tidak kemana.

Begitu juga di Rompin sekarang ini, pelbagai ragam manusia dilihat. Jika sebelum PRK Rompin, tiada pun ceramah yang dibuat jika ada pun hanya sekitar 20 orang yang hadir mendengar ceramah namun kali ini atas bantuan kerajaan negeri Kelantan, diimportnya jentera Pas menggunakan berpuluh-puluh buah bas.

Hakikat yang sebenar, BN masih lagi mendapat tempat dihati penduduk Rompin.

No comments:

Post a Comment

comment please.....