Konco-konco ku

Wednesday, May 7, 2014

KEMBALIKAN HAK KAMI!! TANAH DITEROKA SEJAK 1948 BAKAL DIRAMPAS!! #s14

RENTETAN peristiwa hitam dalam hidup penduduk Sungai Karang, Sungai Besar (baca di SINI), hari ini bertempat di pintu masuk utama Bangunan SUK, Shah Alam sekumpulan penduduk yang dihalau dari tanah mereka hadir bagi menyatakan bantahan kepada kerajaan negeri atas tindakan tidak berperikemanusiaan mereka.

Tanah yang dihuni oleh mereka sejak 1948 bakal diserahkan kepada PKPS iaitu anak syarikat kerajaan negeri. Penduduk yang sudah menghuni di situ lebih 50 tahun dihalau dari tanah tumpah mereka sendiri.

Kehadiran konvoi sebanyak 15 buah kereta daripada Sungai Besar hadir ke Bangunan SUK tepat jam 11.30 pagi tadi menyatakan tuntutan supaya tanah mereka tidak diambil.

Turut hadir YB Budiman Zohdi - Adun Sungai Panjang, Datuk Jamal Yunos - Ketua Bahagian Sungai Besar dan Akhirizan Mohamed - Ketua Pemuda Sungai Besar.

Tanah yang seluas lebih kurang 50 hektar dan sudah pun didiami lebih 20 buah rumah berserta kebun sawit yang sudah mereka tanam lebih 10 tahun bakal dirampas oleh kerajaan negeri dengan alasan kawasan itu adalah kawasan hutan simpan.

Adalah tidak logik selepas 1 penggal lebih memerintah mereka sudah berani mengganggu penempatan orang Melayu di sana.

Kejam.... Memang kejam...

Adakah sudah habis tanah rizab di Selangor untuk dimajukan lagi?

Adakah kerana yang mendiami tanah tersebut Melayu, maka mereka senang-senang dihalau dari sana?

Bagaimana pula dengan Kampung Baru Cina di Sekinchan yang sehingga sekarang tidak mempunyai geran tanah namun tidak diusik pun walau sedikit. Malah didirikan pula sebuah tokong besar melebihi masjid di Sekinchan.

Adilkah kerajaan negeri sekarang???

13 comments:

  1. Seposen SehinggitMay 7, 2014 at 1:10 PM

    Demi undi Cina, kerajaan PR Selangor akan sanggup menzalimi orang Melayu. Kaum Cina akan terus menerus menggunakan Melayu kitol untuk menzalimi bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  2. Dan kpd pemangkah undi PR yg lalu....sama2 ambil tanggungjwb. Air bermasalah.....korang ambil tanggungjwb. Tanah kena rampas....korang ambil tanggugjwb. Kalau ini dibuat oleh kerajaan BN..maka akan keluarlah didada2 akhbar dieorg...atau laman sosila dieorg...."Kerajaan BN Zalim". Tpi bile kena btg hidung sndiri.....kerajaan Pakatan sendiri yg buat...diam ...sunyi....krik krik...krik krik....krik krik...... HIPOKRIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg paling senyap sunyi sambil diam menikus ialah para ahlul BAHALOL PAS......tahniah...!!!! demi benci UMNO, korang sanggup bersekongkol dgn kafir DAP Harbi Pigs .....akibatnya lihat la sekarang....!!!! mana untung nya umat Islam & Melayu di Selangor sekarang....?????Pokimak babi punya PAS,,,ptuiihhhh!!!!

      Delete
  3. bagi hak mereka, bukan mereka merompak mencuri Tanah, Tanah mereka usaha sendiri, Tanah kerajaan, tapi mereka dah usaha 50 tahun, sama ada bagi pampasan yang lebih tinggi nilai atau bagi grant tetap...mereka anak peribumi, anak melayu, anak Malaysia..jangan kejam

    ReplyDelete
  4. zalim! zalim!! zalim!!!. itulah perangai bangsat penguasa pr yg sanggup 'bunuh' bangsa sendiri demi undi kaum cina. benda ni akan nampak adil dan sebenarnya adil jika arahan halau juga dikeluarkan kepada peneroka tanah haram di sekinchan, juga tanah2 pantai di bagan beting kepah, bno yg difaraid secara haram sesuka hati oleh cina dijadikan ladang ternakan udang. memang melayu sanggup jadi bangsat, keparat dan sangat2 celaka hanya kerana benci kepada umno. demi sakit hati kepada umno, biar semua hangus dibakar. bodoh! bodoh!! bodoh!!!

    ReplyDelete
  5. Dasar bajingan kerajaan PR ni !!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. bukan ke orang melayu dah rs cukup hebat? bukan ke orang melayu sendiri yg nk buang tongkat yang selama ini tempat bersandar? bukan ke orang melayu teringin duduk dan berdiri sm rendah? so ini lah masa yang kalian dh lama inginkan. Ingin tumbangkan BN kerana merasakan tiada budi yang ditabur sepanjang memerintah. Orang melayu memang mudah lupa, mereka sendiri yang tak ingin pada semua itu dengan memilih tanpa paksaaan (tiada pistol diletakkan d kepala semasa mengundi) semasa PRU lepas....so inilah hasilnya perjuangan kalian itu...ini baru sikit pd hemat saya...akan ada banyak lagi yang akan menyusul...sbb itu orang tua bilang...fikir masak2, jangan sampai nasi dah jadi bubur...jangan dah terhantuk baru tergadah...akhirnya jadi lah seperti lirik lagu ...menang sorak kampung tergadai..(sbb melayu yg suka demo sana sini...bersorak)...

    ReplyDelete
  7. aku ada kawan pkr dan pas, cakap la apa pun tak jalan punya selagi tak kena batang hidung keluarga mereka.

    ReplyDelete
  8. Sendiri cari pasal. PKR yg memerintah kau orang yg pilih. Saya sokong kerajaan negeri ambil alih tanah tersebut kerana ia hak kerajaan. UMNO BN jangan nak sibuk. Mereka dah buang awak 2 penggal. Duduk tepi diam2. Orang hamid tuah mcm mana, dah dapat geran tanah?

    ReplyDelete
  9. Bangangnye korang.. Da 50tahun umno pegang selangor... Asal xminta geran? Atau umno xbg? Hahahaha..

    ReplyDelete
  10. Tahniah kerajaan pr selangor.
    Kami sokong. Umno jgn menyebok.

    ReplyDelete
  11. Kenapa Yb tak bantah je dalam dewan..........

    ReplyDelete
  12. Tak sangka Umno pun dah pandai demo. hahahaha

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...