Konco-konco ku

Friday, July 6, 2018

#1MDB : AKAUN BANK PESAKIT KANSER TAHAP 4 TURUT DIBEKUKAN

AKAUN bank peribadi Puteri Noorlisa bt. Mohd Najib yang merupakan pesakit kanser tahap 4 turut dibekukan oleh Kerajaan Malaysia kononnya nak menyiasat wang 1MDB.

Malah akaun cucu kepada bekas Perdana Menteri itu turut dibekukan yang mana jumlah duit dalam akaun bayi tersebut hanya ada RM100.

Kegilaan apakah ini. Mana sifat kemanusiaan. Zalim sangat kalau buat pada manusia seperti ini.

*************************************

Satu tabung untuk membantu kewangan Datuk Seri Najib bagi kemudahan Guaman dan Ikat Jamin telah dilancarkan.

Saya memohon jasa baik semua untuk memberi sumbangan semampu yang boleh untuk kita sama-sama membantu beliau.

Akaun Datuk Seri Najib beserta keluarga beliau telah dibekukan.

Harap kita dapat menunjukkan solidariti kita membantu mantan Presiden Parti UMNO yang juga Bekas Perdana Menteri Malaysia.

Sumbangan boleh dimasukan di dalam akaun NGO :

Kelab Belia Berkhidmat
CIMB Bank
akaun no: 8601952060

Minta whstapp slip bank-in kepada no +60193888553 untuk penyelarasan bantuan.

Tabung ini hanya akan dibuka sehingga Hari Isnin 9hb July Jam 12 Tengahari.

Penyerahan akan di buat kepada wakil beliau di Mahkamah.

Sekian Terima Kasih
Datuk Mohd Razlan Rafii
Pengerusi Secretariat Solidariti Ds Najib

10 comments:

  1. Insya Allah saya telah tunaikan kwjpn pd insan mulia ini.. jasanya amat banyak..hanya Allah SWT mampu balas dan pelihara dia.

    ReplyDelete
  2. 'Rule of Satan..Kutty Mahadey Laknatullah'

    Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

    Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

    Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

    Ya Allah Yang Maha Berkuasa..hancurkanlah KERA jaan pakatan harapan @ haprak yang diektua oleh Mahafiraun Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

    Gagalkanlah perancangan mereka..ya Allah. Datangkanlah kegagalan atas segala kerja buat mereka sehingga mereka akhirnya jatuh dan hancur hina..datangkanlah pembalasan pada makhluk zalim dan rejim mereka ini segera ya Allah..lindungilah kami dari kejahatan KERA jaan Mahazalim Pakatan Harapan @ HAPRAK ini dan azab-MU ya Allah..Amiin


    Ya Allah hamba-Mu memohon keampunan di hari yang mulia Jumaat ini,,hari penuh BARAKAH ini.. kasihanilah DS Najib Abdul Razak dan seluruh ahli keluarganya yang tidak bersalah..

    Berilah pertolongan-MU kepadanya.. angkatlah segala kebaikan dan jasa-jasanya selama 42 tahun berkhidmat sebagai pemimpin rakyat.. ampunilah dosa-dosanya.. maafkanlah kesilapan dan kelemahannya..jadikanlah dia pemimpin terbaik buat kami walau tanpa jawatan dunia..

    Aminn ya Allah Ya Rahman Ya Rabbal Alaminn

    ReplyDelete
  3. Rakyat yakin dengan ketokohan Tan Sri Shafiee dapat memenangi kes dengan mudah, lepas ni rakyat berharap semua menteri2 dan MP2 PH yg mensensasikan cerita 1MDB dan menuduh tanpa bukti akan dibawa kemuka pengadilan dengan secepat mungkin. Maka akan meriahlah penjara Sungai Buloh dipenuhi menteri2 PH dan MP2 DAP. Kepada Tan Sri Shafiee rakyat mendokan agar kebenaran dapat ditegakkan. Rakyat yakin dengan ketokohan anda!!!!!

    ReplyDelete
  4. Rais Yatim dikhabarkan mencadangkan supaya kes Najib dipercepatkan. Kalau boleh tuan cadangkan juga supaya kes rasuah anak LKS yg merosakkan nama baik Malaysia juga dipercepatkan. Rakyat melihat seolah2 ada tangan2 ghaib dan konspirasi peringkat tertinggi untuk melengah2kan kes. Adakah ini salah satu usaha Malaysia Baharu? Tak salah bertanya?

    ReplyDelete
  5. Rule of law jungle mahataik.. kepala najis..
    ko bersungguh2 nak jatuhkan najib dengan fitnah.. konon rasuah/ curi wang.. TAPI depan mata ko si cine laknat guang eng rasuah, skandal berlambak, melibatkan amoi bujang lagi.. macam mana boleh lantik jadi menteri?

    Mahkamah sudah dibeli ke? kes mahkamah boleh jadi menteri??? dirty state!

    ReplyDelete
  6. Umum tahu Indonesia telah menjalankan kes2 keadilan dimahkamah mereka menggunakan bahasa Melayu/Indonesia dengan bergitu baik sekali sejak zaman berzaman. Oleh yg demikian suka rakyat menyarankan agar semua kes2 mahkamah di Malaysia WAJIB dikendalikan dalam bahasa Melayu. Kalau kurang pengalaman eloklah pihak2 yg berkenaan pergi belajar dengan Indonesia!!!!!

    ReplyDelete
  7. Rakyat berharap sangat kes2 1MDB (itupun kalau ada?) dapat dipercepatkan. Rakyat yakin dengan ketokohan TS Shafiee dlm memenangi kes. Harap2 selepas itu bolehlah didakwa semua menteri2 PH dan MP2 DAP yg sengaja menjaja dan mensensasikan cerita 1MDB keserata dunia tanpa bukti...

    ReplyDelete
  8. Apa sudah jadi dengan sistem keadilan dibawah Malaysia Baharu, adakah ianya sudah DICAPATI?, pertuduhan tak ready tapi org yg dituduh sudah dilokap? Adakah ini cubaan untuk menghina seseorang? Harap taskforce yg dibentuk untuk mengreformasi (kononnya?) sistem keadilan termasuk seorg askar pencen tempohari dapat beri sedikit penerangan. Adakah keadilan sebergini yg dimaksudkan oleh Malaysia Baharu? Tak salah rakyat marhaen bertanya dan cuba nak tahu tentang sistem keadilan Malaysia Baharu?

    ReplyDelete
  9. Kalaulah TS Shafiee memenangi kes, InsyaAllah rakyat yakin boleh menang, maka akan sibuklah mahkamah Malaysia dengan kes2 fitnah menteri2 PH dan MP2 DAP berkenaan 1MDB. Sabit kesalahan akan meringkoklah mereka dipenjara kerana MEMFITNAH tanpa bukti. Horeyyyyyy!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. PELAKON Johan As’ari meluahkan rasa kagum dengan semangat aktres Ellie Suriaty yang memberi sokongan kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Johan bersetuju dengan tindakan Ellie yang mempertahankan Najib dan meminta Peguam Negara iaitu Tommy Thomas bercakap dalam bahasa Melayu.

    “Bila di mahkamah peguam di Arab cakap Arab, peguam di China cakap Cina, peguam di Jepun cakap Jepun, peguam di Malaysia cakaplah bahasa Malaysia (Melayu).

    “Kalau tanah Melayu ni hilang, kami tak dak tanah dah. Saya kagum dengan semangat Ellie Suriaty” tulisnya.

    Pada Rabu lalu, Ellie hadir ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi memberi sokongan kepada bekas Najib yang didakwa atas empat pertuduhan masing-masing pecah amanah dan salah guna kuasa.

    Menerusi laman Facebook peribadi miliknya, Ellie ada memuat naik rakaman video kata-kata semangat kepada bekas presiden Umno tersebut.

    Pelakon berusia 48 tahun merupakan antara selebriti yang menyatakan sokongan padu terhadap kepimpinan Najib.

    Antara yang didengar pelakon itu melaungkan ‘bebas Najib’.

    ReplyDelete

comment please.....