Konco-konco ku

Monday, October 10, 2016

BERSIH 5.0 GENGSTER ANARKI?



JIKA diperhatikan, budaya berpolitik di negara ini berbeza dengan di Asia Barat dan sesetengah negara di Barat. Rakyat Malaysia menolak tunjuk perasaan, demonstrasi jalanan dan perarakan yang cenderung ke arah penderhakaan terhadap Yang di-Pertuan Agong, kerajaan demokrasi dan pihak berkuasa.

Bukankah sering disebut berulang kali kalau mahu ditukar kerajaan sedia ada, buatlah semasa pilihan raya umum akan datang nanti. Tidak lama lagi, bersabarlah. Pejam celik semakin menghampiri Jun 2018 untuk mandat kerajaan berakhir.

Tak sabar mengapa? Hanya semata-mata untuk menumbangkan kerajaan di luar prinsip dan suara demokrasi? Apabila demonstrasi haram itu kelak mendapat liputan meluas media antarabangsa maka `meletuplah’ publisiti untuk penganjurnya, Maria Chin.

Sudah berapa kali Bersih digerakkan? Empat kali yang lepas, berhasilkah? Adakah tumbang kerajaan sedia ada ala `Arab Spring’? Sudah jadi Perdana Menterikah `individu’ yang dicanangkan oleh penganjur Bersih yang lepas?

Anwar Ibrahim pernah melakukan demonstrasi jalanan dengan reformasinya sebelum ini. Gegak gempitalah sementara Dataran Merdeka, Masjid Negara, stadium dan beberapa gedung beli-belah berhampiran. Liputan media tempatan dan asing terhadap unsur-unsur anarki ini usah cakaplah. CNN, BBC dan agensi-agensi berita asing lain tumpang semangkuk.

Bukalah mata bagaimana rejim Hosni Mubarak di Mesir dan Muammar Ghaddafi di Libya ditumbangkan. Golongan muda bertempur nyawa dengan pihak berkuasa di jalanan berbulan-bulan. Negara dalam suasana kacau-bilau, nilai mata wang merudum, inflasi mencanak naik, jutaan manusia menganggur.

Thailand sehingga sekarang tidak berupaya membebaskan diri daripada ‘dipenjarakan di negara sendiri’ oleh pihak tentera. Semua ini gara-gara ‘gerakan baju kuning’, dan kemudiannya ‘baju merah’ yang terlalu ghairah mahu menumbangkan kerajaan melalui ‘politik jalan raya’.

Orang muda jangan alpa. Idea sosialis telah melepasi proses ‘re-branding’ dan dipakejkan semula dalam bentuk baharu. Di Amerika Syarikat, muncul gerakan yang menamakan diri Occupy Wall Street (OWS) yang selepas itu menjalar ke Eropah, Arab Spring dan di negara ini sendiri adakah Bersih puaknya?

Kumpulan Baju Merah diketuai Datuk Seri Jamal Md. Yunos merangkap Pengerusi Gabungan NGO Malaysia memperjuangkan politik yang bersih dari Bersih.

Siapa yang gengster? Penganjur Bersih 5.0 atau Baju Merah?

http://klxpress.com.my/editorial/18769-bersih-5-0-gengster-anarki.html
posted from Bloggeroid

6 comments:

  1. Alhamdulillah Ratu Naga dh bertaubat dn insaf kembali ke Pangkal Jalan.semoga yg lain lain akan insaf dan ingat bahawa Allah swt lah yang paling berkuasa keatas segala galanye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. PENGAKUAN BEKAS PENGGANGGU BERSIH (Ratu Naga):

    Salah seorang cybertrooper penyokong kuat BN yang tidak asing lagi di dunia internet membuat pengakuan berani melalui akaun facebook miliknya:

    "Teringat dulu masa sebelum PRU13. Kami semua di feed kan untuk sebarkan agenda BERSIH konon songsang. Saya sampai keluarkan duit sendiri taja belanja & tenet pada kawan-kawan yang tidak berkemampuan untuk berjuang naikkan BN dan fitnah serta burukkan BERSIH, pembangkang & Ambiga.

    Macam-macam grafik kami sebarkan dan kami tulis, padahal ia tak benar, masa itu saya ingat BN yang terbaik nak jaga kebajikan rakyat dan negara. Tak sangka pula lepas Najib naik semua jadi sebaliknya.

    Menyesal saya, sekarang ni kifarah saya terima kerana bantu pemimpin zalim kekal memerintah. Macam mana saya nak tebus semua kembali supaya tahu saya dah buat kesilapan dulu. Maafkan saya, saya sangat kesal apa yang dah kami lakukan,"


    Nampaknya ini satu permulaan sebelum lebih ramai tukang fitnah 'level atasan' bakal didedahkan satu persatu. Sama-sama kita nantikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila mana.......BERSATU TEGUH.
      Kesudahannya....UMNO RUNTUH

      Jamal Setongkol si Jamal Tongkeng
      Tongkeng Jamal di atas ambin
      Jamal bahlol bila menonggeng
      Ali Tonjol dah naik angin

      Bangla bersepah kerja si Zaid
      Bangla marah tak tentu arah
      Baju merah dah datang haid
      Baju merah cekik darah

      Bangla bersepah merata jalan
      Merata jalan tak tentu arah
      Baju merah berdatang bulan
      Datang bulan berkotoran darah

      Marah bukan sebarang marah
      Marah menyala bagai nak telan
      Merah bukan sebarang merah
      Merah sebab tak ikut bulan

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Pucuk pauh jangan ditimpa
      Hendak berkubur kuburlah segera
      UMNO rapuh menunggu masa

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si pucuk pauh
      Hendak undur undurlah segera
      Rakyat jelata dah heboh suruh

      BERSATU TEGUH...UMNO RUNTUH..!!!

      Delete
    2. BERSATU ROBOH.... UMNO KUKUH SELAMA-LAMANYA.

      Delete
  3. Janganlah bergurau sedara...buat pantun panjang berjela...Cis...pantang Melayu..belum..berjuang sudah mengaku kalah..biar..ribut melanda..biar..jalan penuh berduri....namun Umno...tetap berjuang...hingga titisan darah terakhir...so tunggu jer lah Pru 14 kalah menang Allah tentukan...cuma doa dan harapan sentiasa dipanjatkan... Hidup Umno...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...