Konco-konco ku

Tuesday, October 7, 2014

NASARUDDIN TANTAWI KENA 'BELASAH' PASAL PESTA ARAK SELANGOR!!

PAS terus membisu dengan Pesta Arak besar-besaran yang dianjurkan di sekitar Selangor. Malah billboard mempromosikan pesta ini juga telah dipasang sekitar Shah Alam yang mana majoriti penduduknya adalah beragama Islam.

Minggu lalu, Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam mengatakan yang pesta arak di Selangor tidak boleh dihalang kerana di Selangor punyai rakyat berbilang bangsa dan agama. Jadi, Khalid berkata kepada media pesta tersebut JANGAN dihalang kerana takut melukakan hati orang bangsa lain.

Timbalan Pengerusi 1, Lajnah Dakwah Pas Pusat, Nasruddin Hassan baru-baru ini mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan Ajk Pas Pusat, Khalid Samad.

"Saya tidak nafi hak arak dibolehkan bagi mereka yang agamanya membenarkan. Tetapi dalam sebuah negara yang Islam menjadi agama Persekutuan seperti di Malaysia, hak itu mestilah ditunai secara tertutup dan tidak dipromosi, apa lagi dipestakan secara besar-besaran begini," katanya.

Namun lain pulak yang jadi apabila kenyataan Nasruddin dikatakan KETINGGALAN ZAMAN.

Komentar yang diberikan dalam sebuah akaun facebook mengutuk dan menghina Nasruddin supaya tidak JAGA TEPI KAIN orang lain terutama di Selangor.

Komen-komen yang dipercayai daripada penyokong Pas Liberal menasihatkan Nasruddin supaya tegur dahulu kelab-kelab malam yang ada disekitar Bandar Temerloh iaitu tempat beliau menang. 

Tutup dahulu kelab malam yang menyajikan arak sebelum memberi nasihat kepada Pas Selangor.

Teruk jugak perangai Pas Liberal ni. Nampaknya Pas sudah hilang Islamnya.

7 comments:

  1. Nak tau penyokong ulama kuat atau tak kuat, liberal atau tak, tunggu PAS keluar Pakatan. Masa tu taulah liberal atau tak liberalnya PAS.

    ReplyDelete
  2. Bila nak keluar nyer?
    Dah macam-macam kena belasah pun masih tang tu jer?
    Nak tunggu sampai bila?
    Sampai kucing bertanduk?

    ReplyDelete
  3. PAS selamanya akan menjadi PAS...Partai Assabiyah Semalaysia...Sampai bila mereka akan menjadi pencacai tua pengangkat najis kepada kenkawan mereka...Memang kewujudan PAS adalah untuk diLAKNATI. Sekiranya kedua SYAITAN TUA masih menerajui PAS, selagi itulah PAS berada di takuk yang sama....PADAN MUKA penyokong penyokong PAS

    ReplyDelete
  4. Pas bacul dan bodoh.. sering dikeldaikan oleh DAPigs & PgayR

    ReplyDelete
  5. mana nak keluarnya. selagi pas bodoh selagi itulah pas kekal dalam pakatan. tak payah suruh tak payah gertak, pas memang bodoh dan akan kekal bodoh dalam pakatan. so, ada masalah?

    ReplyDelete
  6. Sepatutnya juga, tanggungjawab memantau sebarang penghinaan dan gertakan terhadap ISLAM/umatnya adalah di bawah DYMM Kesultanan Islam/Melayu bersama MAIN; bukan di bawah UMNO/PAS, apalagi parti-parti politik ini yg. makin dikuasai si LIBERAL-PENGKHIANAT. Lihat artikel yg. sungguh bernas ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Islam-Melayu, sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari Kerajaan negeri/Kerajaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan. Dan artikel yg. sungguh bernas ini juga membuktikan begitu jelasnya pengiktirafan pelansongan kuasa Eksekutif Raja/Sultan Islam-Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa penjajahan British-Zionis pun, hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. mempertahankan ISLAM/umatnya – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012.

    Maka mengapa Malaysia sebagai NEGARA ISLAM, harus menjaga hak dan budaya Bukan Islam yang haram dan biadap, contohnya menganjurkan pesta arak dan wanitaala-pelacur, ala-Jerman/Barat-Zionis, yang memang sengaja mahu menghina serta menggertak ISLAM/umatnya!

    Bahkan, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, mesti didakwa di Mahkamah Syariah kerana begitu biadap sebagai ahli parlimen Islam, mempertahankan pesta arak ini serta menghina secra tidak lansung undang-undang Syariah yang mengharamkan arak, serta menafikan Malaysia ini sebagai Negara Islam!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  7. Patut ler Shah Alam dah kena pukul ribut hari tu ...
    Petanda buruk

    ReplyDelete

comment please.....