Konco-konco ku

Thursday, July 7, 2011

URGENT!!! TOLONG SEBARKAN.. BERSIH 2.0 TUKAR LOKASI SEPERTI DI BAWAH....

BERITA HANGAT-HANGAT TAHI AMBIGA!!!!

Hai semua kepada yang sudi membaca. Isu Bersih masih tidak selesai, kerana itu kepala Ambiga ada batu. Yong mencadangkan agar lokasi perhimpunan Bersih 2 supaya ditukar kerana jika dahulu mereka hendak buat perhimpunan haram di Masjid Kg. Baru, Sogo dan kawasan-kawasan kepadatan orang Melayu, maka Yong berpendapat molek lah kiranya Datuk Ambiga mengubah lokasi perhimpunan yang aman ke beberapa lokasi yang Yong fikir sesuai. 

JALAN BUKIT BINTANG

Haaa...ini agak molek menurut perkiraan Yong. Kaum Cina, India malah bangsa asing menjalankan perniagaan mereka di sini. Mana tak nya kerana harga sewa pun mahal sebab katanya kawasan elit dan tumpuan pelancong. Maka adakan sahaja perhimpunan ini di sini confirm ramai pelancong dan pelanggan-pelanggan kedai berdekatan akan memeriahkan lagi acara. Lagi pula berdekatan shopping complex seperti Berjaya Times Square mahupun Plaza Low Yatt yang sudah tentu ramai penyokong-penyokong Cina dan India akan turut serta. Apa la sangat kalau nak dibandingkan dengan Sogo. Kalau diadakan di sana confirm tak ramai sebab orang Melayu tak ada masa nak ikut sebab mereka nak cari duit nak besarkan lagi kedai. Fikirkanlah cadangan Yong ye Datuk Ambiga.

BATU CAVES

Lokasi seterusnya yang sesuai adalah di Gua Batu Cave. Lihat sahajalah berapa ramai orang boleh berhimpun di sini. Kalau setakat PAS bawa masuk 300000 orang ahli-ahlinya, masih ade baki 3/4 ruang di perkarangan tempat suci hindu ini. Tiada masalah rasanya. Kalau nak dibandingkan Masjid Kampung Baru yang sudah semestinya kecil dan sesak dengan rumah-rumah Melayu, lebih elok jika perhimpunan yang Datuk fikirkan itu adakan sahaja di sini. Kerana dikawasan Batu Cave ini rasanya tak banyak perumahan.


GEREJA TERBESAR DI MALAYSIA

Cadangan terakhir Yong adalah di Seputeh. Apa kata himpunan monyet-monyet Datuk Ambiga kumpulkan sahaja di sini. Bermula dari sini mereka semua boleh jalan kaki ke Istana untuk serah memorandum. Bersenam la sikit hari sabtu nanti baru la cergas. Tak payah la berkumpul kat Masjid KL tu. Balai polis dekat sangat takut nanti polis senang je nak kepong. Nanti masalah pulak kat polis sebab mereka tak cukup lokap atau penjara. Mau nya di campak penyokong-penyokong Datuk ke Zoo Negara terus. Disebabkan masih dalam pembinaan apa kata Datuk suruh je pencacai Datuk tu siapkan terus gereja tu sehari ada jugak baiknya. Harap Datuk S. Ambiga menyokong penuh cadangan Yong. Ini untuk rakyat Malaysia juga.

~WaKd0b~

7 comments:

  1. Cadangan yang bagus! Hahaha..Cadangan yang bagus! Hahaha..

    ReplyDelete
  2. KALAU BERANI BERDEPAN DGN SKUAD ELIT POLIS DAN SKUAD REJIMEN ASKAR MELAYU DIRAJA TURUN LAH,TENTERA TENTERA GHAIB ALLAH PUN AKAN RAMAI TURUN,PARA RIJALUL GHAIB PUN ,PARA PARA MUSAIF SEMUA AKAN TURUN ,BARU KAU TAHU LANGIT TINGGI RENDAH WAHAI SAMPAH BERSIH YANG JAHANAM,BANGKAI,KAN DIKAPANKAN .TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

    ReplyDelete
  3. Tak boleh kawasan bukan melayu sebab bukan melayu tak akan keluar berarak!
    Hanya melayu yang akan keluar,melayu suatu bangsa yang bodoh!mudah di permainkan.
    aku malu jadi melayu!
    Ya allah tukarlah aku jadi islam bangla pun tak pe!

    ReplyDelete
  4. Salam Bro. Betul tu bro Jawa Ber6. Tepat sekali. Nampaknya mereka sengaja nak jahanamkan perniagaan Melayu.

    ReplyDelete
  5. satu lagi blog bodoh.. macam haramjadah

    ReplyDelete
  6. hahahhaha...harusssss

    ReplyDelete

comment please.....