Konco-konco ku

Wednesday, May 13, 2015

NIZAR CADANG GANTI HADI AWANG SEBAGAI PRESIDEN PAS!!!

NIZAR Jamaludin, bekas MB Perak dan juga bekas YDP Pas kawasan Kampar mencadangkan kepada semua ahli Pas agar perlunya Presiden PAS baharu kerana Hadi Awang dilihat lebih mesra UMNO berbanding DAP.

Menurut Nizar lagi, perubahan kepimpinan tertinggi parti harus dilakukan pada muktamar kali ini. Ini sekali gus menguatkan lagi dakwaan sesetengah ahli Pas yang juga ahli PASMA agar Presiden Pas, Hadi Awang digugurkan daripada jawatannya.

Nampaknya Pas gagal mentarbiah ahli-ahli mereka agar wala' dengan kepimpinan ulama'. Nampaknya Pas gagal menerangkan kepada ahli-ahlinya tentang peri pentingnya setia dan patuh dengan arahan Presiden. Nampaknya Hadi Awang gagal memahamkan DAP tentang Islam.

Nizar yang kalah dalam pemilihan YDP Pas Kampar baru-baru ini dikatakan akan membawa Ust. Ahmad Awang sebagai calon Presiden menggantikan Hadi Awang.

Ahmad Awang, bekas ahli Majlis Ulama' Pas dikatakan telah bersetuju dengan pencalonan tersebut. Kumpulan PasMa yang diketuai oleh Pahrolrazi dikatakan memberi sokongan sebulat suara kepada mana-mana calon yang menetang Hadi Awang, asalkan Hadi Awang tidak lagi menjadi Presiden.

Selepas ini pasti kenyataan demi kenyataan akan dikeluarkan oleh ahli Pas dan kumpulan PasMa yang lain seperti Mat Sabu, Khalid Gereja, dan beberapa ahli yang mesra DAP.

3 comments:

  1. baguihh depa tukaq ugama teruih

    ReplyDelete
  2. Naikkan sahaja Khalid Gereja jadi Presiden PAS. Lepas tu PAS boleh tukar nama kepada Parti Agongkan Salib.

    ReplyDelete

comment please.....