Konco-konco ku

Thursday, May 14, 2015

MANA BOT NELAYAN YANG DIJANJIKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR??!

DAPAT satu pesanan ringkas melalui WhatsApp oleh salah seorang penduduk Sekinchan yang kecewa dengan pentadbiran negeri Selangor. Katanya PR hanya pandai berjanji sedangkan satu habuk pun tak nampak!

Ini berikutan janji Kerajaan Negeri Selangor satu masa dahulu ketika membuat lawatan ke Sekinchan yang dihadiri oleh Adun Sekinchan, Ng Suee Lim dan Exco Selangor, Zaidy Talib untuk memberi peruntukan khas kepada nelayan di Sekinchan dengan sebuah bot.

Dikhabarkan juga bahawa kelulusan tersebut telah dipersetujui dengan bantuan berupa Sampan 21 kaki kepada nelayan kawasan Sekinchan yang berdaftar dibawah Persatuan Nelayan Sekinchan.

Namun janji tinggal janji. Harapan terbang melayang. Peruntukan sampan nelayan hanya diberikan kepada satu kaum sahaja sedangkan ada juga kaum lain yang memohon bantuan tersebut.

Jadi, siapa yang cakap tidak serupa bikin?

5 comments:

  1. Kekalkan pangkah PR dan hidoplah dalam mimpi indah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sign bord di sekincan tu tulisan atasnya dah tak boleh baca. Majlis daearah tak nampak ke. Banyak sgt sign board yg tk boleh baca tu. Tak pandai baca.
      Maskot thn melawat sekincan tu ekornya pendaek je. Itu yg dorang lepaskan satu lori kt pasir panjang dua hari lepas kot.
      Sesiapa yg teringin nk melawat taiwan tak cukup duit dtg lah sekincan. Terutama menjelanh kong si fa chai.
      Tahniah lah orang sekincan. Dah maju !

      Delete
  2. Hahahahaha, tahniah orang sekincan, anda bijak memilih.

    ReplyDelete
  3. cina sekinchan saja yg pilih dap, tapi orang kampung tetap pilih bn sebab kami tau ini cina komunis lagi tak boleh pakai, cuma undi kampung tidak dapat menang bila campur dgn undi pekan, peti undi kampung byk yg pangkah bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina sekincan berapa kerat je. Undi pas pis pus ar menangkan dia. Orang kampong bodoh yg pangkah cina meru tu.

      Delete

comment please.....